PMK
Poniżej 2,5 mln TEU drobnicy zostanie przeładowanych w tym roku w portach Morza Czarnego, czyli przystani w Bułgarii, Gruzji, Rosji, Ukrainy i Rumunii.
Będzie to jeszcze gorszy wynik niż w i tak kiepskim 2014 roku, kiedy przez słabą gospodarkę Rosji i Ukrainy, obroty tych portów ledwo przekroczyły 2,6 mln TEU.
Zresztą obecny spadek przeładunków to też głównie „zasługa” mały popytu konsumpcyjnego w tych dwóch krajach. Odpowiedzą na to było wycofanie z portów Morza Czarnego niektórych serwisów oceanicznych największych armatorów, w tym Maersk Line i MSC.
W pierwszych 11 miesiącach tego roku obrót kontenerami w ukraińskim portach spadł aż o 29 proc. rdr., do 170 tys. TEU – wynika z danych tamtejszego Ministerstwa Infrastruktury. Nie lepiej wygląda sytuacja w terminalach kontenerowych w Rosji.
Jak wynikach z danych Stowarzyszenia Handlowych Portów Morskich (ASOP) w pierwszych ośmu miesiącach w całej Rosji przeładunki kontenerów spadły o 26,2 proc. do 2,6 mln TEU. Co ciekawe, porty z Morza Czarnego i Azowskiego wypadły lepiej od pozostałych, bo tam spadek wyniósł „zaledwie) 19,6 proc. (414 tys. TEU ogółem).
Wśród portów Morza Czarnego pozytywną dynamikę przeładunków zanotowały tylko te z Rumunii i Bułgarii. Od stycznia do września ich obroty kontenerami wzrosły kolejno o 3,6 i 4,4 proc.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny