• <
bulk_cargo_port_szczecin

Pionierski przeładunek skalenia w Porcie Gdynia (wideo)

Patrycja Cybulska

04.10.2016 20:14 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Pionierski przeładunek skalenia w Porcie Gdynia (wideo)

Partnerzy portalu

Pionierski przeładunek skalenia w Porcie Gdynia (wideo) - GospodarkaMorska.pl

Nietypowa operacja przeładunku skalenia w relacji bezpośredniej odbyła się w Morskim Terminalu Masowym w Gdyni. Kompleksowej obsługi ładunku podjęła się spółka Inter Balt, wraz z partnerem Consenta Logistics. Po raz pierwszy minerał został przeładowywany bezpośrednio z ładowni statku na wagony i koleją trafił prosto do klienta.

– Zdecydowaliśmy się na taki rodzaj przeładunku, ponieważ znacznie ogranicza on koszty oraz po prostu – trwa szybciej. Bezpośrednio do klienta wysłaliśmy około 160 wagonów skalenia – tłumaczy Marek Kowalski, prezes Inter Balt.

Skaleń przypłynął do Gdyni statkiem m/v Oslo Wave. Jednostka o długości 134 m, szerokości 23 m i 9,7 m zanurzenia na pokładzie może pomieścić prawie 13 000 ton ładunku. W tym przypadku było to dokładnie 9 700 ton.

Pionierska operacja

Przeładunek skalenia trwał niecałe 5 dni. Najpierw minerał prosto z ładowni statku trafił do specjalnie przygotowanych wagonów kolejowych (wszystkie wagony musiały zostać dokładnie umyte). Następnie, już na wagonach, ładunek został zważony i wyruszył z portu bezpośrednio do klienta. W ten sposób przeładowano 2/3 minerału, pozostała część trafiła do magazynów MTMG. Skaleń zostanie wykorzystany w polskim przemyśle ceramicznym.

Jakość na pierwszym miejscu

Z całej operacji zadowoleni są przedstawiciele MTMG.

–  Przeładunki skalenia w MTMG wykonujemy od 1999 roku. Do tej pory rozładunek odbywał się głównie w relacji pośredniej, a towar wyjeżdżał z terminalu na kołach. Terminal posiada natomiast doskonałe bezpośrednie połączenie kolejowe z każdym nabrzeżem i cieszy nas fakt, że jest ono wykorzystywane również dla takich ładunków jak skaleń. Nie mniej jednak, najważniejsza dla nas jest jakość wykonywanych przez nas operacji, niezależnie od środka transportu, którym towar opuszcza terminal, a ta jest szczególnie istotna przy towarach tak wrażliwych jak skaleń – mówi Sonia Toporek, dyrektor handlowy MTMG.

Kolejny przeładunek w relacji bezpośredniej Inter Balt wraz z Consenta Logistics planują pod koniec roku.

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.