• <
PZT_1100x200_gif_2020

Pionierski przeładunek skalenia w Porcie Gdynia (wideo)

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Pionierski przeładunek skalenia w Porcie Gdynia (wideo)
Pionierski przeładunek skalenia w Porcie Gdynia (wideo) - GospodarkaMorska.pl

Patrycja Cybulska

04.10.2016 Źródło: własne

Nietypowa operacja przeładunku skalenia w relacji bezpośredniej odbyła się w Morskim Terminalu Masowym w Gdyni. Kompleksowej obsługi ładunku podjęła się spółka Inter Balt, wraz z partnerem Consenta Logistics. Po raz pierwszy minerał został przeładowywany bezpośrednio z ładowni statku na wagony i koleją trafił prosto do klienta.

– Zdecydowaliśmy się na taki rodzaj przeładunku, ponieważ znacznie ogranicza on koszty oraz po prostu – trwa szybciej. Bezpośrednio do klienta wysłaliśmy około 160 wagonów skalenia – tłumaczy Marek Kowalski, prezes Inter Balt.

Skaleń przypłynął do Gdyni statkiem m/v Oslo Wave. Jednostka o długości 134 m, szerokości 23 m i 9,7 m zanurzenia na pokładzie może pomieścić prawie 13 000 ton ładunku. W tym przypadku było to dokładnie 9 700 ton.

Pionierska operacja

Przeładunek skalenia trwał niecałe 5 dni. Najpierw minerał prosto z ładowni statku trafił do specjalnie przygotowanych wagonów kolejowych (wszystkie wagony musiały zostać dokładnie umyte). Następnie, już na wagonach, ładunek został zważony i wyruszył z portu bezpośrednio do klienta. W ten sposób przeładowano 2/3 minerału, pozostała część trafiła do magazynów MTMG. Skaleń zostanie wykorzystany w polskim przemyśle ceramicznym.

Jakość na pierwszym miejscu

Z całej operacji zadowoleni są przedstawiciele MTMG.

–  Przeładunki skalenia w MTMG wykonujemy od 1999 roku. Do tej pory rozładunek odbywał się głównie w relacji pośredniej, a towar wyjeżdżał z terminalu na kołach. Terminal posiada natomiast doskonałe bezpośrednie połączenie kolejowe z każdym nabrzeżem i cieszy nas fakt, że jest ono wykorzystywane również dla takich ładunków jak skaleń. Nie mniej jednak, najważniejsza dla nas jest jakość wykonywanych przez nas operacji, niezależnie od środka transportu, którym towar opuszcza terminal, a ta jest szczególnie istotna przy towarach tak wrażliwych jak skaleń – mówi Sonia Toporek, dyrektor handlowy MTMG.

Kolejny przeładunek w relacji bezpośredniej Inter Balt wraz z Consenta Logistics planują pod koniec roku.

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 33097,00 $ tona -1,39% 10 maj
 Cynk 3037,00 $ tona 2,15% 10 maj
 Aluminium 2565,00 $ tona 1,87% 10 maj
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.