PMK
Według dziennika "Osservatorio Italiano" szczecińska spółka jest jedną z trzech, który wezmą udział w sprywatyzowaniu portu Luka Bar w Czarnogórze. Zainteresowane są też firmy z Włoch i Turcji.
Obecnie więkoszościowym udziałowcem portu w Bar jest Czarnogóra, która jednak zamierza pozbyć się swoich akcji.
- Z założenia, nie komentujemy tego typu doniesień. Zgodnie z naszą strategią rozwijamy naszą działalność tak, by optymalnie wykorzystać możliwości wynikające z utworzenia korytarza transportowego łączącego Bałtyk z Adriatykiem.(...) Bałkany są istotnym punktem na mapie transportowej Europy i ważnym miejscem wymiany handlowej pomiędzy państwami Europy, Afryki Północnej i Bliskiego Wschodu. Widzimy potencjał wzrostu obrotów handlowych na tym kierunku i zamierzamy w tym wzroście uczestniczyć - poinformował w komunikacie prezes OT Logistics, Zbigniew Nowik.
OT Logistics obecnie posiada porty w Świnoujściu i Gdyni. Dodatkowowo należy do nich 20 proc. udziałów w chorwackim porcie w Rijece.
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?
Dzień Kierowcy Zawodowego z udziałem gdyńskich terminali
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju