• <
port_rezerwa_mega_1100_200

Niemiecki armator chce zarobić pół miliarda dolarów na sprzedaży udziałów

29.09.2015 07:34 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Niemiecki armator chce zarobić pół miliarda dolarów na sprzedaży udziałów
Niemiecki armator chce zarobić pół miliarda dolarów na sprzedaży udziałów - GospodarkaMorska.pl

Hapag-Lloyd nie obawia się obecnego zamieszania rynkowego spowodowanego wolnym rozwojem Chin oraz gwałtownym spadkiem wartości akcji koncernu Volkswagen. Największy niemiecki armator chce zarobić przynajmniej pół miliarda dolarów na sprzedaży nowych udziałów w spółce.

Hapag-Lloyd zamierza zebrać 400 mln dolarów ze sprzedaży akcji nowym inwestorom. Akcje warte 100 mln dolarów mają zakupić dodatkowo obecni najwięksi udziałowcy: Kuehne Maritime and Cia., Sud Americana de Vapores i CSAV.

Zyski mają zostać przeznaczone na dalsze inwestycje w nowe statki i kontenery, tak aby „umocnić pozycję armatora na rynku oraz zapewnić długofalowy wzrost i zyskowność” - czytamy w oficjalnych oświadczeniu firmy.

Taka decyzja Hapag-Lloyd to efekt dobrych wyników w I półroczu 2015. To głównie zasługa większych wolumenów oraz przychodów pochodzących z fuzji niemieckiej firmy z chilijskim przewoźnikiem – CSAV. Armator liczy na dalszy wzrost wolumenu przewożonych towarów o 3-5 proc. w ciągu najbliższych 5 lat.

Dzięki fuzji wolumen przewożonych towarów w I półroczu 2015 roku wzrósł do 3,7 mln TEU (kontenerów 20-stopowych). Oznacza to 29,4 proc. wzrost w porównaniu do 2014 roku. Co ciekawe jednak, o 9 proc. spadła za to średnia opłata za przewóz, do 1,296 dolarów za TEU. Nie przeszkodziło to niemieckiemu armatorowi na wzrost przychodów z 1,5 do 4,7 mld euro.  

W pierwszej połowie 2015 roku, Hapag-Lloyd zanotował zysk EBITDA równy 493,3 mln euro. Tak dobry wynik napędził transfer serwisów z CSAV do niemieckiego przewoźnika, który odbył się w drugim kwartale 2015 roku, czyli wcześniej niż to zakładano.

Na wzrost zysku wpłynął też wprowadzony w 2014 roku program oszczędnościowy OCTAVE. Dzięki niemu Hapag-Lloyd ma już w 2016 roku zaoszczędzić 200 mln dolarów. OCTAVE zakłada lepsze pozyskiwanie kontraktów oraz dalszą modernizację floty.

- Po przyzwoitym rozpoczęciu 2015 roku, jesteśmy równie zadowoleni z wyników po I półroczu – powiedział Rolf Habben Jansen, prezes Hapag-Lloyd. - Nasze wyniki potwierdzają, że fuzja z CSAV była dobrą decyzją i ważnym krokiem w rozwoju naszej firmy. Jesteśmy na najlepszej drodze, by uzyskać spory zysk operacyjny w tym roku. Obecny rynek jest co prawda bardzo wymagający, ale nasza pozycja oraz zrównoważony portfel zamówień pozwala nam spojrzeć ze spokojem w przyszłość – dodał.

Bollore Logistics
port_gdańsk_bezpieczny_port_dla_biznesu_black_390x100_2020
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 38847,00 $ tona -0,20% 22 paź
 Cynk 3494,00 $ tona -2,51% 22 paź
 Aluminium 2945,00 $ tona -2,26% 22 paź
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.