• <
ATC_CARGO_TOP

Najdłuższy w Chinach most autostradowy ponad wodą bliski ukończenia (wideo)

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Najdłuższy w Chinach most autostradowy ponad wodą bliski ukończenia (wideo)
Najdłuższy w Chinach most autostradowy ponad wodą bliski ukończenia (wideo) - GospodarkaMorska.pl

pc

18.05.2017 Źródło: PAP

Mierzące w sumie 55 km połączenie autostradowe między Hongkongiem a Makau i Zhuhaiem na południu Chin to jeden z najśmielszych projektów tego typu na świecie. Budowa zostanie ukończona do końca roku – powiedział PAP w środę członek zarządu mostu Wei Dongqing.

Połączenie drogowe Hongkong-Zhuhai-Makau składa się m.in. z 23-kilometrowego odcinka mostu, czterech sztucznych wysp i 6,7-kilometrowego tunelu, dzięki któremu w górę Rzeki Perłowej wciąż będą mogły wpływać duże statki. Będzie to najdłuższy w Chinach most ponad wodą oraz pierwsza w tym kraju duża przeprawa drogowa składająca się z mostu i tunelu.

Będzie to również pierwszy most łączący Hongkong z Makau i leżącą po zachodniej stronie Rzeki Perłowej częścią prowincji Guangdong. Według planów skróci on czas przejazdu z Hongkongu do Makau z ponad trzech godzin do ok. 30 minut i przyczyni się do rozwoju turystyki i przemysłu transportowego na obszarze ujścia Rzeki Perłowej.

„Most staje się nowym symbolem tego obszaru – ocenił w rozmowie z PAP dyrektor wykonawczy zarządu mostu. - Jest przykładem chińskich zdolności budowania infrastruktury, budowy mostów, tuneli i sztucznych wysp”. Zaznaczył przy tym, że w projekcie uczestniczyli również eksperci z ośmiu innych państw.

Choć rozpoczęta w 2009 roku budowa zakończy się jeszcze w tym roku, od decyzji władz Chin oraz specjalnych regionów administracyjnych Hongkongu i Makau będzie zależało, kiedy most zostanie oddany do użytku – wyjaśnił Wei.

Główny odcinek połączenia miał pierwotnie kosztować 15,73 mld juanów (ok. 8,5 mld zł), ale – jak przyznał w lutym hongkoński minister transportu Anthony Cheung – budżet został przekroczony. Ostatecznego kosztu projektu nie podano.

Media w Hongkongu zwracają uwagę, że od 2011 roku, kiedy rozpoczęła się budowa po hongkońskiej stronie, w wyniku wypadków podczas prac zginęło tam co najmniej 10 robotników, a 600 zostało rannych.

Przeprawa jest wspólnym przedsięwzięciem chińskiej prowincji Guangdong oraz Hongkongu i Makau. Hongkong i Makau - byłe europejskie kolonie zwrócone Chinom w latach 90. ubiegłego stulecia – są obecnie specjalnymi regionami administracyjnymi i zachowują duży zakres autonomii w myśl zasady „jeden kraj, dwa systemy”.

„Można powiedzieć, że to jest jeden most, trzy systemy, gdyż system w Makau nie jest taki jak w Hongkongu, ani taki jak w Chinach kontynentalnych” - powiedział Wei. Wyraził przy tym przekonanie, że przeprawa będzie również „mostem psychologicznym, który zbliży do siebie te trzy strony”.

Prowincję Guangdong, Hongkong i Makau, które składają się na rozwijany przez Chiny obszar gospodarczy ujścia Rzeki Perłowej, zamieszkuje w sumie ok. 100 mln ludzi, a łączne PKB tych regionów w 2016 roku wyniosło ok. 1,36 bln dolarów. Według hongkońskiego dziennika „South China Morning Post” dysponujący trzema dużymi portami morskimi obszar ujścia Rzeki Perłowej może rywalizować z największymi tego typu obszarami gospodarczymi na świecie, w tym obszarem Zatoki San Francisco, obszarem Zatoki Tokijskiej i obszarem Zatoki Nowojorskiej.

Źródło:
PAP
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
okmarit_390x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna $ tona
 Cynk $ tona
 Aluminium $ tona
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.