PMK
Rynek przewozów masowcami capesize czeka bardzo mocna końcówka roku. Zarobki spot tych jednostek mogą wzrosnąć nawet ponad kwotę 25 tys. dolarów za dzień w 4 kwartale tego roku. Wszystko zależy od tego, czy eksporterzy stali wyślą zaplanowane ładunki.
Rynek masowców nadal cieszy się mocnym latem, a średnie ceny spotowe wzrosły w czerwcu we wszystkich segmentach z wyjątkiem jednostek handysize. Na początku lipca średnie ceny spotowe capesize wzrosły do prawie 25 000 USD dziennie.
Chiński apetyt na rudę żelaza był głównym katalizatorem dobrych wyników, z australijskim eksportem o 13% wyższym rok do roku w czerwcu i Brazylii o 2% wyższym r / r pomimo utraty eksportu z kopalni Minas Rio i Samarco. Pomimo starań o zamknięcie starych zakładów wytwarzających stal w Chinach, produkcja była wyjątkowo silna i w maju wyniosła 81,1 mln ton, co stanowi wzrost 12 % r/r.
Chiński popyt na rudę żelaza i węgiel pozostaje głównym motorem stawek frachtowych masowców, jak na razie równoważąc wszelkie negatywne skutki związane z wojną handlową między USA a Chinami.
Chiny mocno obniżyły swoje wydobycie żelaza z powodu mocnego smogu. Chińskie huty będą więc zmuszone importować ten surowiec z innego źródła. Dodatkowo rząd Państwa Środka będzie dalej wprowadzał obostrzenia mające poprawić jakość powietrza w kolejnych trzech latach.
Do 2020 roku branża przewozów masowych zmieni się nie do poznania. Będziemy świadkami bankructw i konsolidacji na rynku. Najlepsi armatorzy będą operować dużą flotą, która pozwoli im lepiej dostosować się do następnych kryzysów. Zmarginalizowana zostanie za to rola mniejszych przewoźników.
Kolejne 3 lata obfitować powinny więc w wiele zmian.
Transport morski zagadnieniem podczas 4. edycji kongresu InterModal in Poland
Rozwój polskiego odcinka Międzynarodowej Drogi Wodnej E70 coraz bliżej. List intencyjny podpisany
"DGP": Za dwa lata statki będą mogły zawijać do Elbląga
Rosatom zawiązuje partnerstwo z chińską firmą w zakresie transportu na Morzu Arktycznym
PKP Cargo: transport intermodalny to najbardziej perspektywiczny rynek produktowy
Ukraińskie porty wracają do przedwojennych wyników