pc
Gdański samorząd otrzymał 10 988 900 zł dofinansowania z ministerialnej rezerwy subwencji ogólnej na budowę mostu w Sobieszewie w 2017 roku. Inwestycja w ciągu drogi wojewódzkiej nr 501 nad Martwą Wisłą zapewni bezpieczne i sprawne połączenie wyspy ze stałym lądem. Nowy most zastąpi istniejący most pontonowy, ułatwiając przeprawę zarówno kierowcom, jak i żeglarzom.
Za budowę odpowiedzialne jest, wyłonione w przetargu, konsorcjum firm Metrostav i Vistal. Zaoferowana przez konsorcjum cena to 57 111 606,97 przy gwarancji przedłużonej z 36 do 60 miesięcy. Budowa rozpoczęła się w 2016 roku, a gotowy obiekt ma być oddany do użytku na przełomie 2017 i 2018 roku. W maju 2016 rząd potwierdził przyznanie dotacji na realizację pierwszego etapu inwestycji w kwocie 16,6 mln zł, a obecnie przyznał ok. 11 mln zł na kontynuację prac.
Nowa konstrukcja ma mieć 173 metry długości, a czas otwierania przęseł będzie wynosił dwie minuty. W rejonie mostu zostaną także wybudowane dojazdy oraz przebudowane dwa skrzyżowania wraz z układem drogowym. Zakończenie robót budowlanych planowane jest na koniec 2017 roku. W I kwartale 2018 roku będą trwały odbiory inwestycji wartej 57,1 mln złotych.
Szczegółowy zakres prac obejmuje:
1. Budowę mostu zwodzonego o łącznej rozpiętości przęseł zwodzonych 59,50 m o następujących parametrach:
• Długość obiektu - 173 m;
• Długość obiektu ze skrzydłami - 181,50 m;
• Rozpiętości teoretyczne przęseł dojazdowych - 2x25 m + 2x25 m;
• Rozpiętość teoretyczna przęseł zwodzonych - 59,5m;
• Szerokość ustroju niosącego - 14,92 m w tym: szerokość jezdni 7 m; szerokość jednostronnego ciągu pieszego 2,0 m; szerokość ścieżki rowerowej 2,4 m;
• Klasa obciążeń - A wg PN-85/S-10030;
• Kąt ukosu z rzeką Martwa Wisła- 93 stopni;
• Światło poziome przęsła żeglownego z uwzględnieniem prowadnic - 50 m;
• Światło pionowe przęseł żeglownych bez otwierania - 4 m ponad poziom wysokiej wody żeglownej i 5 m ponad poziom wody średniej;
• Czas otwierania obu przęseł 120 sekund.
2. Budowę odcinka drogi o długości ok. 900 m, droga klasy G.
3. Budowę budynku obsługi mostu.
4. Przebudowę istniejącego skrzyżowania ulic Nadwiślańskiej - Turystycznej i DW 501.
5. Przebudowę istniejącego skrzyżowania ulic Sobieszewskiej - Łąkowej - Piaskowej.
6. Przebudowę odcinków ulic dojazdowych w zakresie niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania DW 501 i prawidłowej obsługi przyległych terenów.
7. Budowę odcinków ciągów pieszych i rowerowych.
8. Budowę urządzeń organizacji ruchu.
9. Budowę przystanków komunikacji zbiorowej i miejsc postojowych.
10. Budowę i przebudowę ogrodzeń.
11. Budowę systemu odprowadzania wód deszczowych wraz z budową elementów kanalizacji deszczowej.
12. Budowę i przebudowę oświetlenia.
13. Przebudowę istniejącego uzbrojenia kolidującego z projektowanym zakresem przedsięwzięcia.
14. Budowę umocnień brzegów Martwej Wisły.
15. Gospodarkę zielenią (wycinki i nasadzenia).
16. Roboty rozbiórkowe - likwidacja istniejącej przeprawy pontonowej i promowej, obiektów budowlanych kolidujących z inwestycją, odcinków istniejącej jezdni.
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych