Wrzesień okazał się znakomitym miesiącem dla firmy Tallink. Estoński przewoźnik pochwalił się kilkoma rekordowymi osiągnięciami. Duże wzrosty udało się osiągnąć na wszystkich trasach – i to nie tylko w ujęciu miesięcznym, ale również w kwartalnym.
Na trasie Finlandia-Estonia przewieziono we wrześniu 386 138 pasażerów (wzrost o 10,7 procent); o 6,3 procent wzrosła liczba pasażerów na linii pomiędzy Szwecją a Estonią. Ponad dziesięcioprocentowy wzrost odnotowano na trasach pomiędzy Finlandią a Szwecją (204 546 pasażerów – wzrost o 14,7 procent) oraz Łotwą a Szwecją (40 438 pasażerów – wzrost o 13,5 procent).
Podobnie mają się sprawy, gdy chodzi o transport towarów. We wrześniu liczba jednostek cargo przewiezionych przez promy należące do grupy Tallink wyniosła 30 560 (wzrost o 8,8 procent). W całym III kwartale br. udało się osiągnąć wzrost o 6,7 procent, co oznacza, że przewieziono 81 170 tysięcy jednostek cargo.
Bardzo dobre dane dotyczą także przewiezionych pojazdów osobowych – 93 678 we wrześniu (wzrost rok do roku o 8,5 procent), a w III kwartale: 380 343 (wzrost o 6,2 procent).
Tallink należy do strategicznych partnerów PromySkat i jest jednym z wiodących operatorów, oferujących połączenia promowe na Morzu Bałtyckim. Firma zatrudnia prawie 7 tysięcy pracowników, a z pomocą floty 15 statków obsługuje 6 różnych tras. Rocznie z oferty Tallink Silja korzysta 9 milionów pasażerów.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania