PMK
Armator statków ekspedycyjnych wspólnie z norweskim start-upem, Brim Explorer, ujawnił projekt katamaranów zasilanych bateriami. Jednostki zostały specjalnie zaprojektowane do rejsów w rejonie polarnym.
Statki mają zadebiutować wiosną 2020 roku. Jednostki będą obsługiwać zrównoważone i ciche wycieczki oceaniczne z portu Longyearbyen na arktycznej wyspie Svalbard. Katamarany będą działać pod marką Hurtigruten Svalbard.
Jednostki będą wyposażone w duże akumulatory i będą mogły ładować się praktycznie w dowolnym porcie i pracować na akumulatorach do 10 godzin z prędkością przelotową 10 węzłów.
- Ekologia to przyszłość branży turystycznej, nie tylko w regionach polarnych. Dzięki świetnemu pomysłowi i zaangażowanym partnerom, takim jak Hurtigruten, postanowiliśmy zbudować statek, którego nie widzieliśmy jeszcze na świecie - powiedziała Agnes Árnadóttir, współzałożycielka i prezes Brim Explorer.
Pierwsza jednostka Brim Explorer jest obecnie w budowie w Norwegii i ma zadebiutować w sierpniu 2019 roku.
- Łącząc zieloną technologię i nordycki design stworzyliśmy pierwszy statek wycieczkowy na świecie, który jest w stanie pływać cały dzień na energii elektrycznej. Z niecierpliwością oczekujemy wykorzystania naszej wiedzy, aby pomóc przenieść branżę turystyczną w bardziej ekologicznym kierunku - dodał Árnadóttir.
Grupa Unimot podpisała z Peninsula Petroleum Limited list intencyjny w sprawie współpracy w zakresie fizycznych dostaw paliwa żeglugowego w polskich portach
Po ponad miesiącu od katastrofy kolejne statki opuszczają port w Baltimore
Rail Baltica wkładem w nowoczesny transport towarowy dla krajów nadbałtyckich
Z Portu Gdańsk do Grudziądza przetransportowano 300-tonowy element przyszłej elektrowni
Nowo wybudowane Nabrzeże Dąbrowieckie w Porcie Szczecin obsłużyło pierwszy statek
Konosament – wydanie ładunku na podstawie LOI