PMK
Koreański Hanjin Shipping zdecydował się sprzedać MSC kolejnie udziały w swoim porcie. Szwajcarski potentat żeglugowy przejmie aktywa Hanjinu w amerykańskim porcie Seattle.
Do MSC trafił wcześniej 54 procentowy udział w terminalu Total Terminals International LLC w porcie Long Beach. Dzięki temu szwajcarski koncern posiada obecnie 100 proc. udziałów w tym obiekcie. Szwajcarzy teraz dołożyli do tego udziały w terminalu 46 w procie Seattle, które wcześniej należały do Hanjin.
- Terminal jest w leasingu do 2025 roku. Obecnie ciężko jest przewidzieć, jakie efekty będzie miała sprzedaż udziałów. Branża żeglugowa wciąż znajduje się w momencie przekształcenia i konsolidacji - skomentował spawę przedstawiciel Northwest Seaport Alliance, związku zrzeszającego część amerykańskich portów
Hanjin Shipping złożył w tym roku wniosek o postępowanie upadłościowe. Jako przyczyny armator podał trudności płatnicze i zadeklarowaną we wtorek przez banki odmowę kontynuowania pomocy finansowej dla siódmego co do wielkości światowego przedsiębiorstwa żeglugowego.
Upadek koreańskiego przewoźnika otworzył oczy większości członkom branży. Armatorzy nie chcą powtórzyć bowiem błędu Hanjin, który przez lata ignorował wciąż rosnący dług. Od 2010 do 2016 roku zakład zadłużył się aż na 580 mln dolarów. Eksperci już 3 lata temu ostrzegali, że Hanjin stoi na skraju krawędzi.
Konosament – wydanie ładunku na podstawie LOI
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie