pc
Zapowiada się spora ekspansja w wykonaniu popularnego przewoźnika promowego Fjord1. Firma otrzymała właśnie koncesję na obsługę dwóch największych połączeń promowych w Norwegii. W związku z tym zapowiada kolejne inwestycje we flotę.
Trasy Hareid-Sulesund i Sykkylven-Magerholm mają status najważniejszych i największych połączeń w Norwegii. Zwycięstwo na ich realizację przypadło właśnie w udziale firmie Fjord1. Podpisanie kontaktu na obsługę tych połączeń wymusi na przewoźniku dalsze inwestycje we flotę. Firma przewiduje w najbliższym czasie budowę pięciu kolejnych nowych promów - trzy z nich zostaną wyznaczone do obsługi trasy Hareid-Sulesund w 2019 r., a dwa pozostałe będą kursować na linii Sykkylven-Magerholm od 2020 r.
Każda z nowych jednostek będzie mogła przyjąć na pokład 120 pojazdów osobowych. Zgodnie z obowiązującym teraz w Norwegii trendem, będą to promy w pełni elektryczne. Ich budowa ma się zakończyć najpóźniej w 2019 r.
Cała inwestycja pochłonie kwotę 1,1 miliarda koron norweskich (blisko 120 milionów euro). W tej chwili trwają poszukiwania stoczni, z którą podpisana zostanie umowa na wykonawstwo. Ostateczny wybór zostanie podjęty w ciągu dwóch tygodni.
Pięć nowych promów, które zostaną zbudowane dla norweskiego operatora, to kolejna już inwestycja we flotę realizowana przez Fjord1. W grudniu 2016 r. firma poinformowała o zamówieniu trzech jednostek hybrydowych (trafią na trasę Brekstad-Valset oraz Husavik-Sandvikvåg), a wcześniej zamówiła dwie jednostki, które będą służyły do obsługi połączenia Anda - Lote w ciągu trasy E39.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody