Już w przyszłym roku do floty DFDS dołączą dwie nowe jednostki. Promy powstają w niemieckiej stoczni w Flensburgu. Armator już teraz szykuje się na ich przyjęcie.
Nowoczesne promy, które budowane są w niemieckiej stoczni Flensburger Schiffbau-Gesellschaft (FSG), trafią do duńskiego przewoźnika w ramach długoterminowej umowy bareboat charteru, podpisanej z Siem Group. Oznacza to, że DFDS otrzyma je bez załogi. Firma cieszy się z takiego rozwiązania. Dzięki temu będzie mogła przejąć część pracowników pracujących obecnie m.in. na statku Princess Maria (należąca do DFDS jednostka została wyczarterowana rosyjskiemu przewoźnikowi St. Peter Line), a którym kończą się kontrakty. Będzie to głównie litewski personel.
– To utalentowani ludzie, którzy wykonali kawał świetnej roboty. Jesteśmy zadowoleni, że będziemy mogli, odpowiednio wiosną i jesienią 2017 r., zaoferować pracę ok. 60 osobom na dwóch nowych statkach powstających we Flensburgu – powiedział Henrik Holck z DFDS.
Wiadomo już, że nowe statki będą pływać pod banderą litewską. Ujawniono także, że ich nazwy zostaną utowrozne od nazw kwiatów. W ten sposób liczba "kwiecistych" jednostek, które pływają w barwach DFDS, zwiększy się z sześciu do ośmiu.
Każdy z nowych statków będzie miał 4 076 metrów linii ładunkowej. Wejdą one do służby odpowiednio w maju oraz we wrześniu 2017 r. Popularny europejski armator włączy je do swojej sieci połączeń na Morzu Północnym. Zapewnią one o 20 procent więcej powierzchni niż statki, z których korzysta obecnie.
Na tym plany DFDS się nie kończą. Jak już wcześniej informowaliśmy na łamach PromySkat, jeszcze w tym roku przewoźnik planuje zawrzeć kontrakt na budowę dwóch kolejnych promów ro-ro. Zgodnie z założeniami, miałyby one powstać w Azji.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny