Już w przyszłym roku do floty DFDS dołączą dwie nowe jednostki. Promy powstają w niemieckiej stoczni w Flensburgu. Armator już teraz szykuje się na ich przyjęcie.
Nowoczesne promy, które budowane są w niemieckiej stoczni Flensburger Schiffbau-Gesellschaft (FSG), trafią do duńskiego przewoźnika w ramach długoterminowej umowy bareboat charteru, podpisanej z Siem Group. Oznacza to, że DFDS otrzyma je bez załogi. Firma cieszy się z takiego rozwiązania. Dzięki temu będzie mogła przejąć część pracowników pracujących obecnie m.in. na statku Princess Maria (należąca do DFDS jednostka została wyczarterowana rosyjskiemu przewoźnikowi St. Peter Line), a którym kończą się kontrakty. Będzie to głównie litewski personel.
– To utalentowani ludzie, którzy wykonali kawał świetnej roboty. Jesteśmy zadowoleni, że będziemy mogli, odpowiednio wiosną i jesienią 2017 r., zaoferować pracę ok. 60 osobom na dwóch nowych statkach powstających we Flensburgu – powiedział Henrik Holck z DFDS.
Wiadomo już, że nowe statki będą pływać pod banderą litewską. Ujawniono także, że ich nazwy zostaną utowrozne od nazw kwiatów. W ten sposób liczba "kwiecistych" jednostek, które pływają w barwach DFDS, zwiększy się z sześciu do ośmiu.
Każdy z nowych statków będzie miał 4 076 metrów linii ładunkowej. Wejdą one do służby odpowiednio w maju oraz we wrześniu 2017 r. Popularny europejski armator włączy je do swojej sieci połączeń na Morzu Północnym. Zapewnią one o 20 procent więcej powierzchni niż statki, z których korzysta obecnie.
Na tym plany DFDS się nie kończą. Jak już wcześniej informowaliśmy na łamach PromySkat, jeszcze w tym roku przewoźnik planuje zawrzeć kontrakt na budowę dwóch kolejnych promów ro-ro. Zgodnie z założeniami, miałyby one powstać w Azji.
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych