Rządowe Centrum Legislacyjne opublikowało projekt rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie zmiany granicy portu morskiego w Łebie. Ma na celu umożliwienie wykonania inwestycji związanej z jego planowanym przystosowaniem do obsługi serwisowej farm wiatrowych. Dokument został przekazany 3 kwietnia do uzgodnień międzyresortowych, które potrwają 14 dni. Aktualnie trwa jego opiniowanie.
Zmiana granic po zachodniej stronie kanału portowego ma umożliwić utworzenie nowego basenu portowego wraz z placami składowymi i umożliwić wykonanie inwestycji związanej z planowanym przystosowaniem portu w Łebie do obsługi serwisowej farm wiatrowych. W uzasadnieniu podano, że niewielka korekta granic po wschodniej stronie kanału portowego ma na celu zapewnienie przestrzeni dla rozbudowy systemu falochronów dla portu morskiego.
W Ocenach Skutków Regulacji podano, że rekomendowanym rozwiązaniem jest wydanie przez Ministra Infrastruktury rozporządzenia, które zastąpi rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 19 marca 2015 r. w sprawie granicy portu morskiego w Łebie (Dz. U. poz. 516). Efektem będzie włączenie do granic portu morskiego działek ewidencyjnych numer 1/26, 365/68, 365/69 (Obręb Łeba obręb 2) oraz części działek ewidencyjnych numer 1/25, 1/33 (Obręb Łeba obręb 2). Osiągnięcie założonego w projektowanym rozporządzeniu celu przy użyciu innych środków nie jest możliwe. Wskazano także, że Wejście w życie projektu rozporządzenia nie będzie miało wpływu na rynek pracy.
Przeładunki kontenerów w Chinach w górę
Kanał Dębicki i inne projekty inwestycyjne zapewnią Portowi Szczecin nowe możliwości działania
Kongres Polskie Porty 2030. Terminalom nie brakuje wyzwań
Nie powstanie trzeci pas na Obwodnicy Trójmiasta. Ministerstwo ma inną koncepcję
Aktywna Plaża z Portem Gdynia, czyli święto siatkówki plażowej za nami
190 tys. zł na zakup drona podwodnego dla Portu Gdańsk