Rządowe Centrum Legislacyjne opublikowało projekt rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie zmiany granicy portu morskiego w Łebie. Ma na celu umożliwienie wykonania inwestycji związanej z jego planowanym przystosowaniem do obsługi serwisowej farm wiatrowych. Dokument został przekazany 3 kwietnia do uzgodnień międzyresortowych, które potrwają 14 dni. Aktualnie trwa jego opiniowanie.
Zmiana granic po zachodniej stronie kanału portowego ma umożliwić utworzenie nowego basenu portowego wraz z placami składowymi i umożliwić wykonanie inwestycji związanej z planowanym przystosowaniem portu w Łebie do obsługi serwisowej farm wiatrowych. W uzasadnieniu podano, że niewielka korekta granic po wschodniej stronie kanału portowego ma na celu zapewnienie przestrzeni dla rozbudowy systemu falochronów dla portu morskiego.
W Ocenach Skutków Regulacji podano, że rekomendowanym rozwiązaniem jest wydanie przez Ministra Infrastruktury rozporządzenia, które zastąpi rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 19 marca 2015 r. w sprawie granicy portu morskiego w Łebie (Dz. U. poz. 516). Efektem będzie włączenie do granic portu morskiego działek ewidencyjnych numer 1/26, 365/68, 365/69 (Obręb Łeba obręb 2) oraz części działek ewidencyjnych numer 1/25, 1/33 (Obręb Łeba obręb 2). Osiągnięcie założonego w projektowanym rozporządzeniu celu przy użyciu innych środków nie jest możliwe. Wskazano także, że Wejście w życie projektu rozporządzenia nie będzie miało wpływu na rynek pracy.
Pierwszy statek przy Nabrzeżu Dąbrowieckim w Porcie Szczecin
W 2023 r. obrót ładunków w polskich portach wzrósł o 14,3 proc.
Grupa Unimot podpisała z Peninsula Petroleum Limited list intencyjny w sprawie współpracy w zakresie fizycznych dostaw paliwa żeglugowego w polskich portach
Po ponad miesiącu od katastrofy kolejne statki opuszczają port w Baltimore
Rail Baltica wkładem w nowoczesny transport towarowy dla krajów nadbałtyckich
Z Portu Gdańsk do Grudziądza przetransportowano 300-tonowy element przyszłej elektrowni