Ruch w morskim przejściu granicznym w Łebie zostanie rozszerzony o ruch osobowy i towarowy – wynika z projektu nowelizacji rozporządzenia, którego założenia opublikowano w czwartek w wykazie prac legislacyjnych rządu.
Projekt nowelizacji rozporządzenia w sprawie ustalenia morskich i stałych lotniczych przejść granicznych oraz ruchu dozwolonego przez te przejścia zakłada zmianę rodzaju ruchu w morskim przejściu granicznym w Łebie poprzez rozszerzenie go także na ruch osobowy i towarowy.
Po zmianach nie będzie obowiązywało ograniczenie przynależności bandery oraz klasyfikacji statku.
"Umożliwi to podejmowanie nowych form działalności portowej w związku z planowanymi inwestycjami budowy baz serwisowych dla farm wiatrowych na Bałtyku" – napisano w wykazie prac legislacyjnych.
W projekcie zaproponowano także zmianę porządkową, która dotyczy uchylenia przepisu wskazującego niefunkcjonujące już morskie przejście graniczne w Międzyzdrojach.
Planowany termin przyjęcia projektu przez Radę Ministrów to przełom pierwszego i drugiego kwartału 2024 r.
W Polsce działa 19 morskich przejść granicznych: Darłowo, Dziwnów, Elbląg, Frombork, Gdańsk-Górki Zachodnie, Gdańsk-Port, Gdynia, Hel, Jastarnia, Kołobrzeg, Łeba, Mrzeżyno, Nowy Świat, Nowe Warpno, Szczecin, Świnoujście, Trzebież, Ustka i Władysławowo.
Marcin Chomiuk
mchom/ joz/
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny