Zarząd Morskiego Portu Gdynia dołączył do ogólnopolskiego klastra 8Foundry Alliance. Jest to inicjatywa, która łączy biznes, naukę i instytucje publiczne, by wspólnie rozwijać innowacyjne projekty, technologie i sieci współpracy.
Klaster tworzy przestrzeń do realnej współpracy między uczelniami i firmami, na styku regionów od Pomorza po Podkarpacie, z myślą o międzynarodowej konkurencyjności. Wspólnie z takimi partnerami jak Podkarpackie Centrum Innowacji, Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza, PANS w Jarosławiu i Krośnie, gdański port chce współtworzyć rozwiązania, które mają szansę realnie działać z myślą o branży morskiej, a także innych sektorach gospodarki, w tym też na Pomorzu.
Jak podkreśla Wiceprezes Zarządu, Katarzyna Gruszecka-Spychała, inicjatywy takie jak 8Foundry to doskonały przykład spotkania świata biznesu i nauki. Tego typu współpraca tworzy konkretne szanse od wdrażania innowacyjnych technologii, przez rozwój kompetencji, aż po wspieranie nowoczesnych rozwiązań, które mogą realnie wpływać na rozwój regionalny.
Dołączenie do klastra ma wspomóc dalszy rozwój gdyńskiego portu, który pod koniec lipca poinformował o swoich wynikach w I półroczu tego roku. Zysk netto wyniósł 81,6 mln zł, co oznaczało wzrost o 19,4% w porównaniu z analogicznym okresem 2024 roku. Ogółem, Port Gdynia obsłużył tym okresie niemal 13,1 mln ton ładunków, z czego 65% struktury ładunkowej stanowiła drobnica. W tej kluczowej grupie przeładunki wzrosły o niemal 10%, osiągając poziom 8,5 mln ton.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny