W Porcie Gdańsk dobiegła końca budowa wewnętrznej drogi wraz z systemem kanalizacji deszczowej i uzbrojeniem terenu w okolicy terminala kontenerowego Baltic Hub. Dzięki tej inwestycji możliwy jest dojazd do atrakcyjnych terenów przeznaczonych do komercjalizacji.
Droga o betonowej nawierzchni liczy ok. 350 m długości i 7 m szerokości. Zlokalizowana jest między ulicami: Kontenerową i Antoniego Grabarczyka. Przeznaczona jest pod intensywny ruch ciężki. Ma sześć zjazdów – po dwa na każdą nieruchomość przewidzianą do dzierżawy. W ramach zadania wykonano kompleksowe odwodnienie drogi oraz terenów przeznaczonych do komercjalizacji – wybudowano sieć kanalizacji deszczowej – grawitacyjnej i tłocznej wraz z przepompownią oraz zbiornik retencyjno-rozsączający, umożliwiający odbiór wód opadowych i roztopowych z nowo wybudowanej drogi i terenów przewidzianych do dzierżawy. Co ważne wykonano też uzbrojenie wielobranżowe (wodociąg, kanalizacja sanitarna, sieci elektroenergetyczna i teletechniczna).
- Wszystko z myślą o przyszłych kontrahentach, również takich których działalność może wymagać ponadnormatywnego zapotrzebowaniu na media – np. magazyny wysokiego składowania z kontrolowaną temperaturą. Działamy tak, aby Port Gdańsk był gotowy na rosnące potrzeby rynkowe. Dzięki takiemu podejściu jesteśmy od kilku lat najszybciej rozwijającym się portem w Europie. Niebawem zostanie ogłoszony przetarg na najem terenu o pow. 3,2 ha, który został uzbrojony oraz skomunikowany w ramach tej inwestycji – wyjaśnia Kamil Tarczewski, wiceprezes Portu Gdańsk.
Dzięki temu przedsięwzięciu możliwy jest dojazd do atrakcyjnych terenów przeznaczonych do komercjalizacji – lokalizacji nowych terminali przeładunkowo-składowych w Porcie Zewnętrznym, w bezpośrednim sąsiedztwie terminala kontenerowego Baltic Hub. Zadanie było realizowane w trybie „zaprojektuj i buduj”. Umowa została podpisana na początku 2021 r. Wykonawcą inwestycji było Konsorcjum firm: Roverpol Sp. z o.o. i Rover Infraestructuras S.A. Wartość kontraktu opiewała na kwotę 12,8 mln zł.
Wiceszef MI: o 33 mln zł więcej środków w programie dot. budowy drogi wodnej przez Mierzeję
Wyścig o czysty Bałtyk. Debata nad katalogiem najlepszych praktyk i technologii przy przeładunkach towarów masowych suchych w portach morskich
Chiński inwestor pozbawiony koncesji na budowę Wielkiego Kanału Interoceanicznego
Ministerstwo Infrastruktury planuje modernizację polskiego odcinka Międzynarodowej Drogi Wodnej E70
Posidonia 2024 z wszechstronnym programem konferencji
"Puls Biznesu": Konsorcjum SBT zaskarżyło decyzję o dzierżawie terminalu zbożowego