Jak poinformował Zarząd Morskiego Portu Gdańsk, został ogłoszony przetarg na przygotowanie dokumentacji projektowej, uzyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych oraz sprawowanie wielobranżowego nadzoru autorskiego nad realizacją budowy Zintegrowanego Punktu Kontroli Granicznej na terenie Portu Gdańsk. To kluczowa inwestycja dla bezpieczeństwa i efektywności obsługi ruchu towarowego.
Do udziału w postępowaniu zapraszamy firmy z doświadczeniem w projektowaniu i nadzorze inwestycji obejmujących wielokondygnacyjne obiekty kubaturowe, hale przemysłowo-magazynowe oraz infrastrukturę drogową. Więcej informacji znajduje się na Platformie Zakupowej Portu Gdańsk.
Zintegrowany Punkt Kontroli Granicznej ma podnieść standardy obsługi i kontroli w jednym z najdynamiczniej rozwijających się portów europejskich. Ma to być nowoczesna przestrzeń, w której swoje działania będą mogły skoordynować służby kontrolne, w tym Krajowa Administracja Skarbowa, Graniczna Inspekcja Weterynarii (GRIW), Graniczna Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna (GSSE), Wojewódzki Inspektorat Ochrony Roślin i Nasiennictwa (WIORiN), Wojewódzki Inspektorat Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych (WIJHARS). Na jednej zmianie pracować będzie 235 osób.
Czytaj więcej: W Porcie Gdańsk powstanie Zintegrowany Punkt Kontroli Granicznej. Porozumienie podpisane
Obiekt powstanie na 2-hektarowej działce przy ul. Kontenerowej, tuż obok terminala kontenerowego Baltic Hub i chłodni Pago. Przypomnijmy, 28 maja podpisano porozumienie rozpoczynające realizację pierwszego etapu inwestycji, czyli opracowania dokumentacji projektowo-kosztorysowej.
Inwestycja ma usprawnić procedury związane z przeładunkami prowadzonymi w porcie, ale zwiększy też bezpieczeństwo na jego terenie. Wpłynie też na skuteczniejsze kontrole i poprawki komfort wykonywania obowiązków przez pracowników i funkcjonariuszy służb i instytucji znajdujących się na terenie ZPKG. W związku z tym powstanie cały kompleks, na który mają się składać 9-piętrowy biurowiec, 3-kondygnacyjna hala kontroli granicznej, wiata z zapleczem socjalnym, łącznik na trzeciej kondygnacji oraz umieszczony na dachu parking z rampą spiralną z miejscami dla 230 aut.
Prace budowlane mają ruszyć w 2027 rok i potrwają trzy lata. Zaplanowano dwa etapy, odpowiednio dokumentację, o wartości 6,4 mln zł i samą budowę, której koszt wyniesie 157 mln zł.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął
TransLogistica Poland 2025. Polskie porty pod wspólną marką Ports of Poland