Po trzech latach od rozpoczęcia budowy można już podziwiać fragmenty wyremontowanego Nabrzeża Zbożowego w Nowym Porcie.
Remont Nabrzeża Zbożowego rozpoczął się w sierpniu 2018 roku. Pokłosiem jest ścieżka dla spacerowiczów o długości kilometra. Można z niej oglądać m.in. twierdzę Wisłoujście, która znajduje się po drugiej stronie.
Na nową promenadę składają się m.in. świeża nawierzchnia, oświetlenie i barierki. Postawiono oznakowanie i koła ratunkowe.
Wyremontowany fragment biegnie wzdłuż dawnego Szańca Zachodniego.
Dodajmy, że remont fragmentu Nabrzeża Zbożowego w Nowym Porcie jest częścią dużej inwestycji Zarządu Morskiego Portu Gdańsk. Chodzi o projekt „Budowa i rozbudowa Nabrzeża Zbożowego w Porcie Gdańsk wraz z rozbiórką istniejącego Nabrzeża Zbożowego wraz z pomostami drewnianymi oraz przyczółkiem kablowym”.
Przypomnijmy, że w ostatnim czasie Port Gdańsk podpisał umowę z firmą NDI, która przewiduje inwestycję na przebudowę układu kolejowego i drogowego pomiędzy Nabrzeżem Przemysłowym w Porcie Wewnętrzym, a ulicą Ku Ujściu oraz pomiędzy ulicą Chemików, a przyczółkiem przeprawy promowej w ciągu ulicy Bosmańskiej przez Kanał Kaszubski.
CZYTAJ więcej: Port Gdańsk. Zmodernizują drogi i tory za 80 mln zł [WIDEO, ZDJĘCIA]
W ramach nowego układu drogowo-kolejowego przewidywane jest uzbrojenie kolejnych terenów gdańskiego portu. Zmodernizowane zostaną drogi o łącznej długości około 1,6 km oraz położona nawierzchnia z betonu cementowego. W tym wykonane będą też dwa fragmenty nabrzeża. Wartość tego projektu to 80 mln zł.
Transport Week 2024. Rozwój, bezpieczeństwo i offshore
Litwa zaostrza kontrolę zboża z Rosji i Białorusi
Aktywny okres w inwestycjach tonażowych. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 6-10/2024)
Hapag Lloyd w sztormach w 2023 i 2024 r.
Rząd chce, by terminal zbożowy w Gdyni trafił do KGS
Brak inwestycji w porty i kolej ogranicza potencjał polskiego eksportu rolnego