Dwie trafostacje wyprodukowane w Polsce przez Grupę Przemysłową Baltic popłyną wkrótce do Stanów Zjednoczonych. Zostaną zainstalowane na farmie wiatrowej Ocean Wind 1 u wybrzeży New Jersey.
Ocean Wind 1 to farma o mocy 1 100 MW, konstruowana około 24 km od wybrzeża południowego New Jersey, na wysokości Atlantic City, przez amerykański oddział Ørsted. Ørsted Wind Power North America został całościowym właścicielem projektu w styczniu tego roku, po odkupieniu 25% udziałów od Public Service Enterprise Group. Firma pracuje nad farmą za pośrednictwem swojej spółki zależnej Ocean Wind. Z końcem tego roku gotowe mają być wszystkie lądowe elementy farmy, zaś na początku 2024 roku zgodnie z planem wystartować mają prace nad morzu, w tym instalacja 98 turbin Heliade-X o mocy 12 MW oraz trafostacji.
Dwie trafostacje na potrzeby farmy wiatrowej powstają w Polsce, w zakładach Grupy Przemysłowej Baltic. Każda z nich mierzyć będzie 42 m długości, 34 m szerokości i 22,5 wysokości przy wadze sięgającej 1150 ton. Przy budowie trafostacji pracuje łącznie ponad 300 osób.
Grupa Przemysłowa Baltic została powołana przez Agencję Rozwoju Przemysłu w 2020 roku. W jej portfelu znalazły się spółki Stocznia Gdańsk, GSG Towers, Baltic Operator i Energomontaż Północ Gdynia. Grupa zakładała, że skupi się na pozyskiwaniu kontraktów z sektora morskiej energetyki wiatrowej i do tej pory wykonała zlecenia na elementy stalowe, w tym trafostacje i konstrukcje wsporcze, m.in. na potrzeby farm Kaskasi, Arkadis Os, Borkum i Vineyard. GPB wraz z kilkoma innymi polskimi spółkami branży morskiej i stoczniowej podpisała także list intencyjny, wyrażający gotowość do współpracy i rozwijania sektora morskiej energetyki wiatrowej w Polsce.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów