W poniedziałek (26 lipca) Polskie Linie Oceaniczne S.A. kupiły statek POL Stella (ex. Hatche). Statek został przejęty w porcie Rotterdam. Razem z nabytym w zeszłym roku POL Maris będzie obsługiwał linię żeglugową Rotterdam (NL) – Killingholme (UK) wspólnie ze Stena Line.
Oba statki są jednostkami typu ro-ro, zbudowanymi w duńskiej stoczni Odense w latach 2009/ 2010.
Dzięki nowemu zakupowi PLO odnowi swoją flotę i zapewni mocniejszą pozycję na obsługiwanej linii. Wraz z przejęciem statku zostało także zmienione towarzystwo klasyfikacyjne statku na Polski Rejestr Statków S.A. (PRS). POL Stella to statek o długości całkowitej 193 metry i pojemności brutto 29004.
Polskie Linie Oceaniczne S.A. to przedsiębiorstwo armatorskie o ponad 50-letniej tradycji w żegludze liniowej. Obecnie działalność firmy koncentruje się na świadczeniu usług przewozowych drogą morską.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii