Kalifornia przekazała Scripps Institute of Oceanography 35 milionów dolarów na zaprojektowanie i zbudowanie nowego przybrzeżnego statku badawczego z hybrydowym wodorowym układem napędowym, który ma zastąpić starzejący się R/V Robert Gordon Sproul.
Nowy statek, który będzie obsługiwany przez Scripps w UC San Diego, posłuży jako platforma do badań poświęconych zrozumieniu wybrzeża Kalifornii i wpływu zmian klimatycznych na lokalny ekosystem.
Ocean Spokojny jest źródłem żywności, miejsc pracy, zdrowia i rekreacji, a także ma kluczowe znaczenie dla gospodarki przybrzeżnej tego stanu o wartości 44 miliardów dolarów rocznie. Szczególnie istotne są takie kwestie, jak zdrowie łowisk morskich, szkodliwe zakwity glonów, silne sztormy El Niño, rzeki atmosferyczne, podnoszenie się poziomu mórz, zakwaszenie oceanów i zmiany w strumieniu strumieniowym. Ten nowy statek będzie dedykowany misjom badawczym w Kalifornii i umożliwi naukowcom obserwację i pomiar procesów biologicznych, chemicznych, geologicznych i fizycznych związanych z różnymi kwestiami środowiskowymi.
- Scripps kierował niezliczonymi projektami naukowymi na pokładzie R/V Robert Gordon Sproul – powiedział kalifornijski senator Tempore Toni G. Atkins. - Po czterech dekadach nadszedł czas, aby Scripps zbudował nowy statek badawczy, który będzie w stanie nadążyć za pracami dużego kalibru, które nadal wykonują, i pomóc naszemu państwu w poruszaniu się po wzburzonych wodach, w których poziom morza wzrasta.
Szkolić będą się tam przyszłe pokolenia naukowców
Proponowany 125-stopowy statek zajmie trzy lata na zaprojektowanie, zbudowanie, uruchomienie i zastąpienie statku badawczego Robert Gordon Sproul, który służył 40 lat. Ten nowy statek będzie kontynuował misję edukacyjną uniwersytetu, aby szkolić następne pokolenie naukowców.
- Z 840 milami linii brzegowej Kalifornii ważne jest, aby zarządzać swoim dostępem do ogromnych zasobów Oceanu Spokojnego – powiedział kanclerz UC San Diego, Pradeep K. Khosla.
Nowy statek będzie wyposażony w innowacyjny hybrydowy układ napędowy, który integruje wodorowe ogniwa paliwowe z konwencjonalną elektrownią dieslowo-elektryczną, umożliwiając operacje bezemisyjne. Projekt jest skalowany, więc statek będzie obsługiwał 75 procent swoich misji w całości przy użyciu paliwa niekopalnego – wodoru – tylko czystą wodą i elektrycznością jako produktami reakcji. W przypadku dłuższych misji dodatkową moc zapewnią czysto działające generatory diesla. Statek stanowi ważny krok w realizacji zobowiązania Kalifornii do zmniejszenia globalnego ryzyka klimatycznego przy jednoczesnym przejściu na gospodarkę neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla.
- Naszą wizją jest zbudowanie oceanograficznego statku badawczego, który może być zasilany niezależnie od paliw kopalnych i będzie wolny od emisji gazów cieplarnianych – powiedział Bruce Appelgate, zastępca dyrektora i szef operacji statków w Scripps Oceanography.
Statek będzie wyposażony w instrumenty i systemy czujnikowe, w tym akustyczne profile do prądów Dopplera, systemy mapowania dna morskiego, systemy obrazowania łowisk śródwodnych, systemy pobierania próbek biologicznych i geologicznych oraz wsparcie dla operacji dronów w powietrzu. Te możliwości, wraz z najnowocześniejszymi laboratoriami, umożliwią szeroko zakrojone badania multidyscyplinarne.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów