Kalifornia przekazała Scripps Institute of Oceanography 35 milionów dolarów na zaprojektowanie i zbudowanie nowego przybrzeżnego statku badawczego z hybrydowym wodorowym układem napędowym, który ma zastąpić starzejący się R/V Robert Gordon Sproul.
Nowy statek, który będzie obsługiwany przez Scripps w UC San Diego, posłuży jako platforma do badań poświęconych zrozumieniu wybrzeża Kalifornii i wpływu zmian klimatycznych na lokalny ekosystem.
Ocean Spokojny jest źródłem żywności, miejsc pracy, zdrowia i rekreacji, a także ma kluczowe znaczenie dla gospodarki przybrzeżnej tego stanu o wartości 44 miliardów dolarów rocznie. Szczególnie istotne są takie kwestie, jak zdrowie łowisk morskich, szkodliwe zakwity glonów, silne sztormy El Niño, rzeki atmosferyczne, podnoszenie się poziomu mórz, zakwaszenie oceanów i zmiany w strumieniu strumieniowym. Ten nowy statek będzie dedykowany misjom badawczym w Kalifornii i umożliwi naukowcom obserwację i pomiar procesów biologicznych, chemicznych, geologicznych i fizycznych związanych z różnymi kwestiami środowiskowymi.
- Scripps kierował niezliczonymi projektami naukowymi na pokładzie R/V Robert Gordon Sproul – powiedział kalifornijski senator Tempore Toni G. Atkins. - Po czterech dekadach nadszedł czas, aby Scripps zbudował nowy statek badawczy, który będzie w stanie nadążyć za pracami dużego kalibru, które nadal wykonują, i pomóc naszemu państwu w poruszaniu się po wzburzonych wodach, w których poziom morza wzrasta.
Szkolić będą się tam przyszłe pokolenia naukowców
Proponowany 125-stopowy statek zajmie trzy lata na zaprojektowanie, zbudowanie, uruchomienie i zastąpienie statku badawczego Robert Gordon Sproul, który służył 40 lat. Ten nowy statek będzie kontynuował misję edukacyjną uniwersytetu, aby szkolić następne pokolenie naukowców.
- Z 840 milami linii brzegowej Kalifornii ważne jest, aby zarządzać swoim dostępem do ogromnych zasobów Oceanu Spokojnego – powiedział kanclerz UC San Diego, Pradeep K. Khosla.
Nowy statek będzie wyposażony w innowacyjny hybrydowy układ napędowy, który integruje wodorowe ogniwa paliwowe z konwencjonalną elektrownią dieslowo-elektryczną, umożliwiając operacje bezemisyjne. Projekt jest skalowany, więc statek będzie obsługiwał 75 procent swoich misji w całości przy użyciu paliwa niekopalnego – wodoru – tylko czystą wodą i elektrycznością jako produktami reakcji. W przypadku dłuższych misji dodatkową moc zapewnią czysto działające generatory diesla. Statek stanowi ważny krok w realizacji zobowiązania Kalifornii do zmniejszenia globalnego ryzyka klimatycznego przy jednoczesnym przejściu na gospodarkę neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla.
- Naszą wizją jest zbudowanie oceanograficznego statku badawczego, który może być zasilany niezależnie od paliw kopalnych i będzie wolny od emisji gazów cieplarnianych – powiedział Bruce Appelgate, zastępca dyrektora i szef operacji statków w Scripps Oceanography.
Statek będzie wyposażony w instrumenty i systemy czujnikowe, w tym akustyczne profile do prądów Dopplera, systemy mapowania dna morskiego, systemy obrazowania łowisk śródwodnych, systemy pobierania próbek biologicznych i geologicznych oraz wsparcie dla operacji dronów w powietrzu. Te możliwości, wraz z najnowocześniejszymi laboratoriami, umożliwią szeroko zakrojone badania multidyscyplinarne.
Już wkrótce start sezonu wycieczkowego w Porcie Gdynia
MidOcean Energy finalizuje transakcję nabycia udziałów Tokyo Gas w portfelu zintegrowanych australijskich projektów LNG
Konferencja „Morska flota handlowa pod narodową banderą. Polską racją stanu!"
Nowa lokalizacja firmy Roxtec
Carnival Corporation z dobrym wynikiem za pierwszy kwartał
Stoczniowcy wyróżnieni przez marszałka za wkład w rozwój województwa pomorskiego