• <
ATC_CARGO_TOP

Planowane nowe połączenia Brittany Ferries oraz Destination Gotland [podsumowanie tygodnia 20/2021]

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Planowane nowe połączenia Brittany Ferries oraz Destination Gotland [podsumowanie tygodnia 20/2021]
Planowane nowe połączenia Brittany Ferries oraz Destination Gotland [podsumowanie tygodnia 20/2021] - GospodarkaMorska.pl
Fot. Marinetraffic

ac

18.05.2021 Źródło: promyskat.pl

W naszym cotygodniowym przeglądzie w telegraficznym skrócie informujemy o najważniejszych wydarzeniach minionych dni; o sprawach, którymi żyje lub wkrótce będzie żyła branża promowa. W tym tygodniu m.in. planach Brittany Ferries, które jeszcze tego lata chce zacząć pływać do Portugalii.

Mariella sprzedana. Nowa misja popularnego promu

Słynny prom Mariella, który przez lata obsługiwał połączenia na Morzu Bałtyckim, opuszcza flotę fińskiego Viking Line. Wybudowana w 1985 r. jednostka zasili zasoby firmy Corsca Ferries. Z ujawnionych informacji wynika, że ro-pax został sprzedany za 19,6 mln euro. Mariella zmieni nazwę na Mega Regina, a do floty nowego właściciela dołączy jeszcze w tym miesiącu. Statek zostanie poddany niewielkim modyfikacjom i – zgodnie z ujawnionym planem – pod koniec czerwca wejdzie na regularną trasę. Pływający dotąd w północnej części Europy statek (przez lata obsługiwał połączenie Helsinki-Mariehamn-Sztokholm) ma 980 m pasa ładunkowego i może przyjąć na pokład do 2500 pasażerów.

Brittany Ferries popłynie do Portugalii?

Popularny francuski przewoźnik sonduje możliwość rozpoczęcia obsługi serwisu do Portugalii. Firma potwierdziła, że zastanawia się nad uruchomieniem trasy Portsmouth-Leixões. Połączenie do jednego z największych portów w północnej części Portugalii i jednego z kluczowych w kraju miałoby być realizowane w okresie letnim. Niewykluczone, że ruszy ono już pod koniec maja. Linia łącząca Wielką Brytanię oraz zlokalizowany w pobliżu Porto ośrodek miałaby być utrzymywana przez przynajmniej 6 tygodni. Do jej obsługi miałyby być wyznaczone statki Pont-Aven oraz Cap Finistère, które na co dzień wykonują kursy pomiędzy Wielką Brytanią a Hiszpanią (porty Bilbao i Santander). Wiadomo, że plany Brittany Ferries spotkały się z dużym zainteresowaniem ze strony klientów. Portugalia znalazła się na zielonej liście krajów, do których możliwe jest podróżowanie z/do Wielkiej Brytanii.

Nowe połączenie promowe ze Szwecji do Niemiec

Prawdopodobnie jesienią zadebiutuje też nowe połączenie promowe pomiędzy Szwecją a Niemcami. Ma ono zostać uruchomiona przez Rederi AB Gotland - firmę, której promy pływają w barwach Destination Gotland. Przedstawiciele przedsiębiorstwa poinformowali, że prom miałby się pojawić na trasie Nynäshamn – Rostock. W tej chwili trwa badanie rentowności tego przedsięwzięcia. "Celujemy w uruchomienie tej linii promowej już jesienią" – powiedział Håkan Johansson z Rederi AB Gotland, zaznaczając, że przygotowania do startu serwisu są zaawansowane. Firma Rederi AB Gotland jest beneficjentem rządowego programu, w ramach którego planuje się przeniesienie części ruchu towarowego z dróg na morze, co z kolei ma się przełożyć na redukcję emisji CO2.

Czy to przyszłość komunikacji promowej?

Promy elektryczne stają się coraz poważniejszą alternatywą dla statków, które napędzane są za pomocą konwencjonalnych paliw. Ale to nie koniec. Rozwój ekologicznych rozwiązań idzie w parze z innymi ideami. Przedstawiciele Hauschildt Marine zaprezentowali projekt promu, który nie tylko będzie napędzany energią elektryczną, ale dodatkowo będzie bezzałogowy. Plany przewidują, że po zakończeniu prac konstrukcyjnych jednostka zacznie obsługiwać połączenie Aalborg-Nørresundby. Zgodnie z projektem, będzie ona wykonana z ultralekkich materiałów, a jej atutem będzie duża zwrotność oraz doskonałe parametry, gdy chodzi o przyspieszenie. Zaprojektowany prom, który będzie pływać pod marką Fjordbussen, ma na początku stanowić coś w rodzaju zautomatyzowanego mostu. Inżynierowie nie mają jednak wątpliwości, że gotowy statek stanie się też platformą testową dla żeglugi podobnych konstrukcji na dłuższych trasach. Nowoczesny i ekologiczny prom ma być gotowy w 2022 r.

Nowoczesne rozwiązania na promie MyStar

Koncern ABB dostarczy najnowocześniejsze rozwiązania dla promu MyStar, powstającego dla grupy Tallink. Na statku budowanym dla estońskiego operatora znajdzie się m.in. system Octopus, który będzie gromadził i wysyłał dane dotyczące funkcjonowania systemów pokładowych. Po przetworzeniu danych stosowna informacja będzie trafiała do armatora oraz załogi. Dzięki temu możliwe będzie zwiększenie efektywności operacyjnej promu. Patent dostarczany przez ABB doskonale sprawdził się dotąd na należących do Tallink statkach Star i Megastar. "Jesteśmy zadowoleni, że Octopus zostanie zainstalowany też na nowym promie MyStar" – powiedział Tarvi-Carlos Tuulik z Tallink Grupp. "Widzieliśmy już, co ten system potrafi osiągnąć, gdy chodzi o oszczędność energii, wydajność i korzyści dla środowiska". Nowy prom dla Tallink powstaje w zakładach Rauma Marine Constructions. Konstrukcja ma być gotowa w przyszłym roku. Statek obsłuży połączenie Tallinn-Helsinki.

Wyższe kary za wwiezienie imigrantów do Wielkiej Brytanii

Rząd w Wielkiej Brytanii chce podniesienia kar za wwiezienie na Wyspy nielegalnych imigrantów. Mogą one mocno uderzyć w kierowców, przedsiębiorców oraz całą branżę transportową. Obecnie grzywna taka wynosi 2 tys. funtów za każdą wwiezioną osobę. Po zmianie przepisów ma drastycznie wzrosnąć. Dotknie ona kierowcę ciężarówki także wtedy, gdy nieświadomie wwiezie osoby, które nielegalnie dostały się do kierowanego przez niego pojazdu. Będzie obowiązywać również wówczas, gdy pojazd będzie zabezpieczony przed nielegalnym przedostaniem się do niego. Dodatkowe kary miałyby zostać wprowadzone za nienależyte zabezpieczenie pojazdu. Te mogłyby zostać nałożona nawet wtedy, gdy służbom nie udałoby się zidentyfikować nielegalnych imigrantów w zestawie. Znacznie bardziej drastyczne sankcje przewiduje się dla kierowców, którzy świadomie wpuszczą do pojazdu nielegalnych imigrantów. W zaprezentowanej propozycji, mogłaby to być nawet kara dożywotniego więzienia. Projekt spotkał się już z głosami sprzeciwu ze strony przedsiębiorców oraz działających na Wyspach stowarzyszeń.


Źródło:
promyskat.pl
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
okmarit_390x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 32700,00 $ tona -1,07% 17 cze
 Cynk 2962,00 $ tona -0,34% 17 cze
 Aluminium 2427,00 $ tona -1,10% 17 cze
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.