• <
bulk_cargo_port_szczecin

Pierwszy kontrakt na nowy fallpipe vessel zgodnie z ustawą Jones Act dla Great Lakes Dredge & Dock i Van Oord

03.05.2022 12:21
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Pierwszy kontrakt na nowy fallpipe vessel zgodnie z ustawą Jones Act dla Great Lakes Dredge & Dock i Van Oord

Partnerzy portalu

Pierwszy kontrakt na nowy fallpipe vessel zgodnie z ustawą Jones Act dla Great Lakes Dredge & Dock i Van Oord - GospodarkaMorska.pl
Fot. gldd.com

Konsorcjum firm Great Lakes Dredge i Dock Corporation z siedzibą w Houston (NASDAQ: GLDD) i holenderskiej Van Oord otrzymało kontrakt na prace związane z podwodną instalacją dla morskich farm wiatrowych Empire Wind I i II u wybrzeży Nowego Jorku.

GLDD wykorzysta pierwszy zgodny z Jones Act statek, który jest obecnie budowany w stoczni Philly Shipyard. Kontrakt ten jest pierwszym kontraktem na instalację przyznanym amerykańskiej firmie.

Jednostka typu fallpipe będzie wykorzystywana do prac w celu ochrony i stabilizacji fundamentów monopali, podkonstrukcji elektrycznych i kabli dla Empire Offshore Wind, spółki joint venture Equinor (NYSE: EQNR) i bp (NYSE: bp).

Fallpipe vessels – podsypkowce wykorzystywane są głównie w sektorze offshore. Jednostki te pracują przy m.in. przy budowie fundamentów pod morskie elektrownie wiatrowe, przy przygotowaniu podłoża pod osadzanie lub budowę fundamentów podmorskich budowli bądź przy podwodnych konstrukcjach np. rurociągach. Ich zadaniem jest zabezpieczenie podwodnej infrastruktury.

Oczekuje się, że Empire Wind I i II dostarczą ponad 2 gigawaty (GW) energii odnawialnej do Nowego Jorku.

– Konsorcjum Great Lakes i Van Oord łączy doświadczenie, światowego lidera rynku podmorskich instalacji, z Great Lakes, jedynym amerykańskim wykonawcą morskim, który zainwestował w budowę pierwszego statku typu fallpipe zgodnego z Jones Act, zaprojektowanego specjalnie na potrzeby amerykańskiego rynku morskiej energetyki wiatrowej. To wyjątkowe połączenie zapewniło nam przewagę konkurencyjną pod względem doświadczenia, dostępności sprzętu, lokalnej zawartości oraz znajomości środowiska pracy i przepisów w USA – komentuje Eleni Beyko, starsza wiceprezes ds. morskiej energetyki wiatrowej w Great Lakes.

– Dzięki przyznaniu głównej nagrody za jeden z flagowych projektów w zakresie morskiej energetyki wiatrowej dla stanu Nowy Jork przez Equinor i bp ugruntowuje wejście Great Lakes na rynek morskiej energetyki wiatrowej w Stanach Zjednoczonych – powiedziała Eleni Beyko.



GLDD twierdzi, że będzie kupować materiał (kruszywo) z nowojorskich kamieniołomów znajdujących się w bliskiej odległości od lokalizacji Empire Wind I i II. Firma będzie prowadzić działalność na miejscu, w Staten Island, w Nowym Jorku.

Zakończenie projektu Empire Wind I o mocy 816 megawatów (MW) planowane jest na 2026 rok, a projektu Empire Wind II o mocy 1,2 GW na 2027 rok.

– Jesteśmy bardzo zadowoleni, że możemy wspierać Nowy Jork w budowaniu bardziej zrównoważonej przyszłości. Mamy długą historię współpracy ze stanem, lokalnymi związkami zawodowymi i łańcuchami dostaw, ponieważ od wielu dziesięcioleci realizujemy projekty pogłębiania dna w Nowym Jorku. Naszym celem jest teraz przyczynienie się do budowy amerykańskiego przemysłu morskiej energetyki wiatrowej, przy jednoczesnym tworzeniu lokalnego zatrudnienia i aktywności gospodarczej w tym stanie – podsumowała wiceprezes.

W styczniu Equinor i BP sfinalizowały umowy kupna-sprzedaży (PSA) z Urzędem Badań i Rozwoju Energetyki Stanu Nowy Jork (NYSERDA) dla swoich morskich projektów wiatrowych Empire Wind 2 i Beacon Wind 1. W połączeniu z projektem Empire Wind 1, projekty te dostarczą łącznie 3,3 GW energii odnawialnej do stanu, co wystarczy do wyprodukowania energii elektrycznej dla około 2 milionów nowojorskich domów. Umowy obejmują przekształcenie terminalu morskiego South Brooklyn Marine Terminal w główne miejsce postoju i montażu dla przemysłu morskiej energetyki wiatrowej.

W ubiegłym tygodniu firma Huisman poinformowała, że wygrała przetarg na dostawę sprzętu do instalacji na statku.



Źródło: gldd.com; vanoord.com; equinor.com; bp.com

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.