W Stoczni Szczecińskiej Wulkan przygotowywany do wodowania jest pierwszy blok nowego doku budowanego dla Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia. Konstrukcja została przesunięta z pochylni Odra Nova na ponton, z którego zejdzie na wodę. Proces budowy doku zakłada powstanie trzech tak dużych elementów. Będą one scalane na wodzie.
Pierwszy blok jest teraz na pontonie, który cumuje przy Nabrzeżu Drzetowskim Stoczni Szczecińskiej Wulkan i czeka na wodowanie.
Przypomnijmy, że pierwsze cięcie blach na budowę doku pływającego dla Morskiej Stoczni Remontowej "Gryfia" SA odbyło się we wrześniu 2021 roku. W maju ubiegłego roku ogłoszono, że budowa nowego doku została dokapitalizowana kwotą 180 mln zł.
Dok oznaczony będzie numerem osiem i ma umożliwić prowadzenie remontów dużych jednostek wchodzących na Bałtyk, będących dotychczas poza zasięgiem stoczni. Dok o długości 235 metrów i szerokości 47 metrów pomieści jednostki o parametrach 230 metrów długości i 36 m szerokości. Dotychczasowy, największy stoczniowy Dok nr 5 pozwala na dokowanie statków o długości ok. 215 m, szerokości 34 m.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth