W Stoczni Szczecińskiej Wulkan przygotowywany do wodowania jest pierwszy blok nowego doku budowanego dla Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia. Konstrukcja została przesunięta z pochylni Odra Nova na ponton, z którego zejdzie na wodę. Proces budowy doku zakłada powstanie trzech tak dużych elementów. Będą one scalane na wodzie.
Pierwszy blok jest teraz na pontonie, który cumuje przy Nabrzeżu Drzetowskim Stoczni Szczecińskiej Wulkan i czeka na wodowanie.
Przypomnijmy, że pierwsze cięcie blach na budowę doku pływającego dla Morskiej Stoczni Remontowej "Gryfia" SA odbyło się we wrześniu 2021 roku. W maju ubiegłego roku ogłoszono, że budowa nowego doku została dokapitalizowana kwotą 180 mln zł.
Dok oznaczony będzie numerem osiem i ma umożliwić prowadzenie remontów dużych jednostek wchodzących na Bałtyk, będących dotychczas poza zasięgiem stoczni. Dok o długości 235 metrów i szerokości 47 metrów pomieści jednostki o parametrach 230 metrów długości i 36 m szerokości. Dotychczasowy, największy stoczniowy Dok nr 5 pozwala na dokowanie statków o długości ok. 215 m, szerokości 34 m.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów