PERN publikując postępowanie zakupowe ogłosił, że planuje zakupić bezzałogowe statki powietrzne. Miałyby one służyć do nadzoru oraz inspekcji ich infrastruktury, w tym Naftoportu.
Firma zarządza siecią rurociągów naftowych i paliwowych kupi razem trzy drony: jeden płatowiec oraz dwa wielowirnikowce. Wraz ze sprzętem PERN zakupi specjalistyczne oprogramowanie oraz dodatkowe wyposażenie. Potrzebne będzie również zapewnienie szkoleń i uprawnień osobom obsługującym bezzałogowe statki powietrzne
Jak można przeczytać w postępowaniu, bezzałogowe statki powietrzne przeznaczone będą do realizowania zadań operacyjnych w zakresie inspekcji, fotogrametrii oraz nadzoru infrastruktury zamawiającego o charakterze przemysłowym.
Niezbędne do obsługi dronów specjalistyczne oprogramowanie musi zapewniać m.in. generowanie ortofotomap na podstawie danych z optyki przeznaczonej do fotogrametrii i możliwość dynamicznego porównywania zmian dla danego obszaru z uzyskanych wyników inspekcji.
PERN we wrześniu 2020 roku zasilił swoje szeregi specjalnym katamaranem wyposażonym w lądowisko dla dronów. Zamontowane na nich kamery z bezpośrednim przekazem obrazu to doskonałe narzędzie do prowadzenia poszukiwań, oceny sytuacji i skali zdarzeń, jak i bieżącego nadzoru nad instalacjami PERN.
Łódź i bezzałogowce są wykorzystywane w akcjach ratowniczych, kiedy na skutek działań osób trzecich nastąpi wyciek substancji ropopochodnej do środowiska. Niezwykle ważna jest wtedy identyfikacja miejsca wypływu oraz kierunków rozprzestrzeniania substancji ropopochodnej. Kompleksowa ocena sytuacji z powietrza pozwala także na kontrolę skuteczności zbierania oleju przez ustawione zapory oraz bieżącą korektę w tym zakresie.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów