PERN przygotowuje się do zaplanowanego na listopad wciągania nowego rurociągu paliwowego pod dno Wisły w Płocku. Jest to jeden z elementów realizowanego zadania, do którego wykorzystuje się nowoczesną technologię bezwykopową HDD, polegającą na wykonywaniu poziomego przewiertu sterowanego.
Obecnie trwają roboty budowlane związane z umartwianiem części nurtowej wyłączonego z eksploatacji w 2018 roku rurociągu rezerwowego. Usuwane są również odcinki rurociągu w części lądowej, pomiędzy stacjami zasuw.
Równolegle są realizowane roboty wiertnicze związane z HDD, a także roboty budowlane przy układaniu nowych odcinków rurociągu w części lądowej. Po pozytywnym wyniku próby wytrzymałościowej nowej nitki, kolejnym etapem robót będzie wciąganie docelowego rurociągu pod dno Wisły.
Bezpieczna technologia bezwykopowa HDD
Metoda polega na wykonywaniu poziomych przewiertów sterowanych, głęboko pod przeszkodami. Stosuje się ją najczęściej przy budowie sieci przesyłowych – do przekroczeń większych rzek, kanałów, wałów przeciwpowodziowych, czy terenów chronionych. Jest to jedna z najskuteczniejszych metod technologii bezwykopowej zabudowy rur w niemalże każdych warunkach gruntowych. Rozwiązanie nie ingeruje w środowisko naturalne oraz nie narusza brzegów rzek czy wałów przeciwpowodziowych. Zakończenie realizacji wszystkich prac przy budowie tego odcinka rurociągu planowane jest w II kwartale 2021 r.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów