• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

OT Port Gdynia zwiększa wydajność i moce przeładunkowe dzięki strategicznej inwestycji

gm

24.01.2023 14:08 Źródło: OT Port Gdynia
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski OT Port Gdynia zwiększa wydajność i moce przeładunkowe dzięki strategicznej inwestycji

Partnerzy portalu

OT Port Gdynia zwiększa wydajność i moce przeładunkowe dzięki strategicznej inwestycji - GospodarkaMorska.pl
OT Port Gdynia

Należący do Grupy OT Logistics OT Port Gdynia zwiększy potencjał przeładunkowy dzięki zakupowi Shiploadera, maszyny umożliwiającej załadunek statków szybszy o 50% w stosunku do obecnie stosowanej technologii. Shiploader to strategiczna inwestycja OT Port Gdynia, dzięki której roczny potencjał przeładunków masowych, drobnicowych i agro wzrośnie do 4,7 mln ton.

OT Port Gdynia to najbardziej uniwersalny terminal portowy w Polsce, oferujący przeładunek i składowanie ładunków drobnicowych i masowych, świadczący usługi liderom na rynku międzynarodowym i krajowym. Terminal posiada dominującą pozycję w przeładunku towarowym w technologii ro-ro oraz jest jednym z liderów przeładunku i magazynowania papieru i celulozy. Łączny wolumen przeładunków w 2022 r. wyniósł 3,7 mln ton. Roczna zdolność przeładunkowa ładunków drobnicowych i ładunków masowych (w tym agro) wynosi łącznie ok. 4 mln ton, a za sprawą inwestycji roczny potencjał przeładunku w OT Port Gdynia wzrośnie do 4,7 mln ton. Część nowych mocy przerobowych, pozyskanych dzięki inwestycji, zostanie przeznaczona na przeładunki zboża dostarczanego z Ukrainy, z uwagi na wciąż utrzymującą się blokadę transportu przez Morze Czarne.

- Shiploader to maszyna o bardzo dużej wydajności do szybszego załadunku zboża na statki. Jej zakup to strategiczna inwestycja dla OT Port Gdynia, ale również istotna w skali Grupy OTL oraz dla całego wybrzeża, czyli polskich portów. Zyskujemy ogromną przewagę konkurencyjną. Będzie to jedyny mobilny shiploader na polskim wybrzeżu. Większość terminali morskich przeładowujących produkty agro posługuje się technologią opartą na wykorzystaniu dźwigów z chwytakami, a tylko nieliczne posiadają urządzenia do załadunku ciągłego, ale są to urządzenia o mniejszej wydajności niż Shiploader zakupiony przez OT Port Gdynia – podkreślił Prezes Zarządu OT Port Gdynia Jerzy Majewski.

Shiploader firmy Samson to urządzenie samojezdne, z własnym zasilaniem o wydajności 1000 t/h. Towar dostarczany jest jednocześnie przez cztery stanowiska do odbioru z samochodów. Maszyna ma możliwość obsługi statków panamx (do ok. 65.000 ton dwt). Aktualnie trwa procedura nadania urządzeniu uprawnień do użytkowania. Zarząd OT Port Gdynia zakłada, że rozpoczęcie prac Shiploadera nastąpi najpóźniej w marcu 2023 r. Urządzenie pozwoli zwiększyć szybkość załadunku zbóż o 50%, w odniesieniu do obecnej wydajności uzyskiwanej przy użyciu dźwigów z chwytakami.

Gospodarka Morska
OT Port Gdynia

OT Port Gdynia jest uniwersalnym terminalem drobnicy konwencjonalnej. Terminal posiada dominującą pozycję w Polsce w przeładunku towarowego w technologii ro-ro (ładunki toczne, naczepy) oraz przeładunku i magazynowaniu papieru oraz wyrobów papierniczych w tym celulozy. OT Port Gdynia współpracuje z liderami na rynku międzynarodowym i krajowym. OT Port Gdynia to spółka z notowanej na GPW Grupy Kapitałowej OT Logistics.

Grupa OT Logistics to największy i najbardziej wszechstronny operator portowy w Polsce, od ponad 70 lat świadczący usługi transportowe, spedycyjne i logistyczne. Podstawowym obszarem działalności Grupy OTL są rynki Europy Środkowo-Wschodniej, głównie: Polska, Czechy, Słowacja, Węgry i Chorwacja. W skład Grupy OTL wchodzą morskie terminale portowe: OT Port Świnoujście oraz OT Port Gdynia z jedynym dedykowanym terminalem ro-ro w Polsce. Od 2015 roku OT Logistics posiada także akcje w chorwackim porcie Rijeka. Grupa OTL jest także właścicielem spółki spedycyjnej Rentrans Cargo, spółki Kolej Bałtycka – świadczącej usługi manewrowe i transport kolejowy. W skład Grupy OTL wchodzi także spółka Port Żegluga Szczecińska zajmująca się obsługą projektów hydrotechnicznych.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.