Rankiem 3 listopada 2021 r. do PGZ Stoczni Wojennej wpłynął ORP Orzeł. Jednostka wchodząca w skład dywizjonu Okrętów Podwodnych 3. Flotylli Okrętów w Gdyni przejdzie tu naprawy bieżące.
Zakres wykonywanych w PGZ Stoczni Wojennej prac obejmuje między innymi konserwację i naprawę kadłuba, naprawę zbiorników: wysokiego ciśnienia, balastowych oraz paliwowych, naprawę hydrauliki sterowej i ogólnookrętowej oraz systemu wydechu spalin. Umowa o wartości 22,5 mln PLN pomiędzy PGZ SW oraz Komendą Portu Wojennego w Gdyni została zawarta 1 października br. w wyniku postępowania przetargowego.
Będzie to już kolejne w tym roku zlecenie dla Marynarki Wojennej RP, dla której Stocznia Wojenna wyremontował między innymi ORP Kadm. Xawery Czernicki (w ramach konsorcjum) oraz ORP Błyskawica. Aktualnie na terenie stoczni realizowane są również prace na innych jednostkach MW RP: ORP Arctowski, ORP Gen. T. Kościuszko oraz stacji demagnetyzacyjnej SD-11.
ORP Orzeł jest okrętem podwodnym trzeciej generacji projektu 877E. Został zbudowany w stoczni Krasnoje Sormowo w Gorki w 1985 roku. Jednostkę charakteryzują duże zdolności do przeprowadzania patroli bojowych oraz rozpoznania a jej głównym przeznaczeniem jest zwalczanie okrętów podwodnych. Jest to jedyny okręt podwodny w Marynarce Wojennej. Jest częścią dywizjonu Okrętów Podwodnych 3. Flotylli Okrętów w Gdyni.
ORP Orzeł świętuje w tym roku 35. rocznicę podniesienia bandery. Do dziś pokonał niemal 97 000 mil morskich, zanurzał się ponad 800 razy i uczestniczył w licznych ćwiczeniach krajowych i międzynarodowych.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów