• <

Ocean Network Express trafia do Księgi Rekordów Guinessa

Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Ocean Network Express trafia do Księgi Rekordów Guinessa
Fot. Port Hamburg

Gigant żeglugi poinformował, że informacja o nim trafiła do Księgi Rekordów Guinessa. Dotyczyła transportu rekordowej liczby kontenerów na trasie Singapur-Rotterdam, w którą statek ONE Infinity wyruszył w marcu tego roku.

Jak poinformowała firma na statku znalazło się 22 206 pełnych kontenerów (trzeba wziąć pod uwagę, że na kontenerowcach przewodzi się zarówno puste, jak i niepełne, co zależy od ładunku), gdy wyruszył z portu w Singapurze do Rotterdamu. Informację o tym podawaliśmy w tekście pt. Kolejny statek ONE z rekordem załadunku. W ten sposób firma chce pokazać, że jest w stanie na pojedynczych statkach przetransportować dużą ilość towarów, dzięki czemu klienci mogą oszczędzić czas i pieniądze.

„To osiągnięcie podkreśla nasze zaangażowanie w efektywność operacyjną i pokazuje niesamowitą pracę zespołową, która sprawia, że jest to możliwe! Ogromne podziękowania dla wszystkich zaangażowanych!”, podkreśliła firma w komunikacie na portalu Linkedin.

ONE Infinity ( IMO 9933004) należy do najnowszych (zbudowany w 2023 roku) statków japońskiej firmy mającej siedziby w Singapurze i Tokio. Ma 399 metrów długości i 61 metrów szerokości. Jego wyporność wynosi 235 311 GT, natomiast nośność 225 219 DWT. Pływa pod banderą Liberii. Do tej samej serii należą także inne, nowe statki, które w ostatnim czasie biły rekordy załadunku pełnych kontenerów.

Japońska firma dąży nie tylko do bicia rekordów w zakresie rozmiarów statków oraz tonażu, ale też stania się pionierem zrównoważonego rozwoju biznesu morskiego i ochrony środowiska. Transport dużej liczby pełnych kontenerów ma być rozwiązaniem bardziej ekologicznym, z racji nie tylko na mniejszą ilość jednostek zaangażowanych w transport, ale też niższą emisją CO2 dzięki konstrukcji kadłuba, która ma na celu także maksymalizację poboru ładunku i zminimalizowanie zużycia paliwa.

Obok zamówień na coraz większe statki firma stawia także na mniejsze, ale wyróżniające się ekologicznym napędem. W listopadzie br. ONE zlecił dostarczenie 12 kontenerowców zasilanych metanolem. Zamówienie zostanie zrealizowane w chińskich stoczniach Jiangnan Shipyard i Yangzijiang Shipbuilding. Ładowność jednostek ma wynosić 13 000 TEU, a dostawy zostaną zrealizowane, wedle wstępnego planu, w latach 2026-2027. Firma chce do 2050 roku osiągnąć zerową emisję CO2 netto do 2050 roku.

SOLID PORT_790_140_2024
Port Gdańsk Business Mixer 2025

Dziękujemy za wysłane grafiki.