Nowy 240-metrowy prom klasy E-Flexer Stena Ebba, w poniedziałek wieczorem wypłynie z Gdyni do Karlskrony. Dzięki wprowadzeniu kolejnej jednostki, we flocie Stena Line na linii Gdynia-Karlskrona będą pływały trzy statki.
Jak przekonuje Stena Line, jednostki tego typu wyróżnia m.in. bardziej wydajny załadunek i rozładunek oraz większa energooszczędność. Mogą być one też przystosowane do zasilania gazem, co pozwoli na zmianę paliwa na metanol lub LNG.
Rzeczniczka prasowa Stena Line Polska (SLP) Agnieszka Zembrzycka
podkreśliła, że wypłynięcie nowego promu jest kolejnym krokiem do
unowocześnienia floty oraz operacji portowych na linii
Gdynia-Karlskrona. W czerwcu tego roku operacje zostały przeniesione do nowego Publicznego Terminala Promowego w Gdyni, a w pierwszych dniach września rozpoczął kursowanie pierwszy nowy E-Flexer na linii, Stena Estelle. Dzięki wprowadzeniu kolejnego E-Flexera, w roku 2023 roku we flocie Stena Line na linii Gdynia-Karlskrona będą pływały trzy statki, w tym dwa 240-metrowe: Stena Estelle i Stena Ebba, oraz lubiany przez pasażerów statek Stena Spirit.
- Stena Estelle i Stena Ebba to zupełnie nowe, wprowadzone na linię zaraz po przybyciu ze stoczni, statki typu E-flexer o długości 240 m. Każdy z nich oferuje 263 kabiny, miejsce dla 1,2 tys. pasażerów oraz pojemność ładunkową wynoszącą 3,6 tys. metrów. Nowe statki zapewnią zwiększenie przepustowości trasy Gdynia-Karlskrona, są też wydajne energetycznie dzięki swojej optymalnej konstrukcji, a także bardziej zrównoważone ekologicznie, m.in. dzięki korzystaniu z zasilania z lądu podczas postojów, co ogranicza emisję spalin. Trzeci ze statków, Stena Spirit, jest znany pasażerom linii Gdynia-Karlskrona od ponad 10 lat. Może zabrać 1,2 tys. pasażerów, 480 samochodów osobowych lub 100 ciężarówek - wskazała rzeczniczka.
Cytowany w informacji prasowej spółki dyrektor zarządzający SLP Marek Kiersnowski podkreślił, że rok 2022 był dla Stena Line czasem wytężonej pracy. Ocenił, że wymieniając częściowo naszą flotę na linii Gdynia-Karlskrona na trzy statki, w tym dwa nowe E-Flexery, oferujemy dużo bardziej efektywny transport promowy, większą pojemność frachtową oraz optymalny rozkład wypłynięć.
Agnieszka Zembrzycka dodała, że pozostałe dwa statki, które są wykorzystywane na Bałtyku, w dalszym ciągu pozostaną w rodzinie Stena Line. Stena Vision od wiosny 2023 będzie obsługiwał ważną, dynamicznie rozwijającą się trasę Cherbourg-Rosslare, która łączy kontynent europejski z Irlandią. Prom Stena Nordica pozostanie częścią floty Stena Line i będzie wykorzystywany w miarę potrzeb do wspierania europejskiej sieci połączeń Stena Line.
Stena Ebba wypłynie z Gdyni do Karlskrony w poniedziałek o godz. 21.00.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza