Największy dostawca paczek na świecie zwiększa udział w morskim transporcie towarowym na Bałtyku. W ramach starań o szybsze dostawy do klientów w całej Europie, Amazon zwiększa wykorzystanie krótkich tras drogą morską, celem rozwoju tej formy transportu i ograniczenia emisji CO2.
Amazon skorzysta z usług szwedzkiego przewoźnika obsługującego ponad 25 tras morskich między Szwecją, Niemcami i Polską, aby sprawnie transportować paczki między swoimi placówkami. Obecnie amerykański gigant na rynku handlowym obsługuje ponad 170 tras morskich w całej Europie, a tylko w tym roku dodał ponad 60 krótkich tras morskich i wodnych. Podjęcie inicjatywy w tej kwestii wynika z faktu, że pojazdy ciężarowe odpowiadają za około jedną czwartą emisji CO2 w UE w ramach transportu drogowego. Podstawową przyczyną tego trendu jest rosnący popyt na przewozy towarowe. Aby przyczynić się do osiągnięcia celu, jakim jest neutralność klimatyczna w Unii Europejskiej, konieczne jest wprowadzenie zmian, takich jak poprawa efektywności energetycznej, przejście na pojazdy nisko- i zeroemisyjne oraz bardziej efektywne rodzaje transportu.
- Zawsze szukamy innowacyjnych sposobów na transportowanie paczek dla klientów za pomocą metod mniej szkodliwych dla środowiska. W kraju otoczonym wodą, takim jak Szwecja, jesteśmy podekscytowani mogąc ogłosić nasz najnowszy tryb transportu, Amazon Sea, który umożliwia dostawę już następnego dnia dla szwedzkich klientów, jednocześnie unikając mniej więcej jednej czwartej emisji CO2 - powiedział dyrektor Krajowy Amazon Sweden Gulfem Toygar.
Inicjatywa wpisuje się w cel podawany przez Amazon, jakim jest dekarbonizacja transportu i osiągnięcie zerowej emisji CO2 do 2040 roku. Trasy morskie zapewniają tu bardziej zrównoważony, wydajny, a w niektórych przypadkach szybszy tryb dostarczania towarów w porównaniu z innymi alternatywami lądowymi. Amazon stosuje metodę Ro-Ro (roll-on, roll-off), co oznacza, że jego dotychczasowi przewoźnicy drogowi przywożą ładunki do portów i wożą je bezpośrednio na i ze statków. W całym przedsięwzięciu pomagają rozbudowane drogi wodne w Unii Europejskiej, oferujące wiele korzyści w zakresie operacji logistycznych, w szczególności w zakresie redukcji emisji CO2.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody