Konkurs na prezesa zarządu Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. Rada nadzorcza spółki spotkała się z dwoma kandydatami, którzy złożyli aplikacje w tym postępowaniu i dokonała wyboru.
Pierwszym kandydatem był niedawno odwołany prezes - Piotr Redmerski. Drugim Andrzej Madejski, obecny prezes Polskiego Rejestru Statków. Jak wynika z naszych informacji, to ta postać, otrzymała głosy większości członków rady, a jej powołanie ma nastąpić wkrótce - poinformował Miejski Portal Informacyjny Miastokolobrzeg.pl
Piotr Redmerski został odwołany ze stanowiska na początku lutego bieżącego roku. Prezesem spółki był od stycznia 2016 roku, wcześniej w PŻB pełnił funkcję wiceprezesa ds. ekonomicznych.
2020 rok spółka skarbu państwa zakończyła zyskiem na poziomie 22 milionów złotych.
Andrzej Madejski to absolwent Wydziału Mechanicznego Wyższej Szkoły Morskiej w Gdyni (obecnie Uniwersytet Morski w Gdyni) oraz studiów menadżerskich Executive MBA, a także programu Post MBA w Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menadżerów. Od początku swojej kariery ściśle związany z przemysłem morskim. Pierwsze kroki zawodowe rozpoczął od pracy na statkach, głównie na jednostkach związanych z przemysłem wydobywczym (offshore). Od 2007 do 2016 roku związany był z jednym z największych towarzystw klasyfikacyjnych na świecie, w którym był odpowiedzialny m.in. za zarządzanie i nadzór nad realizacją projektów wykonywanych dla potrzeb morskiego przemysłu wydobywczego zarówno w kraju, jak i za granicą. W latach 2011-2012 był członkiem międzynarodowego zespołu, który w kooperacji z koreańską stocznią DSME nadzorował projekt budowy nowej generacji konstrukcji platformy wiertniczej w Kazachstanie. W 2016 roku został pierwszy raz powołany na stanowisko Prezesa Zarządu Polskiego Rejestru Statków S.A. Z dniem 24.07.2019 roku został powołany na kolejną, drugą kadencję i objął ponownie funkcję Prezesa Zarządu PRS.
Litwa zaostrza kontrolę zboża z Rosji i Białorusi
Aktywny okres w inwestycjach tonażowych. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 6-10/2024)
Hapag Lloyd w sztormach w 2023 i 2024 r.
Rząd chce, by terminal zbożowy w Gdyni trafił do KGS
Brak inwestycji w porty i kolej ogranicza potencjał polskiego eksportu rolnego
Europejskie Porozumienie Przemysłowe wyzwaniem i szansą dla portów i stref ekonomicznych