Wiceminister w Ministerstwie Infrastruktury Arkadiusz Marchewka rozmawiał z przedsiębiorcami z branży morskiej podczas noworocznych spotkań Zachodniopomorskiego Klastra Morskiego oraz Krajowej Izby Gospodarki Morskiej w Szczecinie. Minister podkreślał, że wspólnym celem jest budowa silnego środowiska gospodarki morskiej.
- Po ośmiu latach opowieści o odbudowie wielkich stoczni, budowie ogromnych promów, z których została tylko rdzewiejąca stępka, czas na dialog i poważne traktowanie przedsiębiorców z branży stoczniowej - przekonywał wiceminister.

- Jako człowiek ze Szczecina chcę powiedzieć, że przed nami jest wiele wyzwań, wiele spraw do zrealizowania. W tym procesie chcę traktować ludzi branży morskiej, przedsiębiorców jako partnera w dyskusji na temat przyszłości, na temat roli Państwa w tej części gospodarki. Wspólnie możemy zbudować coś dobrego. Chciałbym, aby ten pierwszy rok naszej współpracy był przede wszystkim rokiem, w którym będziemy mogli powiedzieć, że zaczynamy zmianę sposobu myślenia - powiedział Arkadiusz Marchewka podczas rozpoczęcia spotkania KIGM w Szczecinie.
- Dziś przyszłość jest w rękach tych, którzy tworzą gospodarkę morską, czyli przedsiębiorców, firm, biznesu i chcę Państwu zadeklarować, rozpoczynając nowy rok, że jestem do Waszej dyspozycji. Jestem gotowy do współpracy oraz każdej rozmowy o najważniejszych wyzwaniach. I mam nadzieję, że będziemy w stanie stwierdzić, że naszym wspólnym celem jest zbudowanie silnego środowiska gospodarki morskiej - podsumował wiceminister.
Arkadiusz Marchewka został powołany ma wiceministra infrastruktury w randze sekretarza stanu w ubiegłym miesiącu. W resorcie odpowiada za gospodarkę morską, gospodarkę wodną i żeglugę śródlądową. W poprzednim rządzie, funkcję tę sprawował Marek Gróbarczyk.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów