Polski Rejestr Statków S.A. od wielu lat prowadzi działalność badawczo-rozwojową mającą na celu wspieranie nowych technologii na morzu i lądzie. Jednym z przykładów jest nadzór nad nowej generacji poduszkowcem PRC-650.
– W tym projekcie zastosowane zostały najnowsze doświadczenia zespołu Łukasiewicz-ILOT (Instytutu Lotnictwa z sieci badawczej Łukasiewicz) z zakresu symulacji numerycznych przepływów, nowoczesnych technik wytwarzania oraz projektowania kompozytowych struktur lotniczych – mówi Marcin Wojciechowski, kierownik biura marketingu i komunikacji w Polskim Rejestrze Statków.
Poduszkowiec PRC-650 to kolejna konstrukcja tej doświadczonej firmy, przy której pracują inspektorzy PRS S.A.
Co zyska PCR-650 w porównaniu z poprzednimi modelami?
- powiększoną kabinę i drzwi w celu ułatwienia podjęcia poszkodowanych z wody oraz akcji reanimacyjnej;
- zwiększoną o 50% moc układu napędowego;
- węzły transportowe do transportu poduszkowca śmigłowcem;
- instalację elektryczną dostosowaną do warunków morskich.
Dzięki zastosowaniu unikalnego połączenia rozwiązań technicznych poduszkowiec PRC-650 posiada walory użytkowe, których nie posiada żaden z obecnie produkowanych poduszkowców.
– Trzymamy kciuki za kolejne etapy certyfikacji tej jednostki – dodaje Wojciechowski.
O PRS
PRS oprócz działalności w branży okrętowej, prowadzi nadzory w dziedzinie budownictwa przemysłowego na lądzie i wodzie oraz certyfikuje systemy zarządzania, osoby i wyroby. Prowadzi własne badania naukowe w dziedzinie bezpieczeństwa statków i bierze udział w pracach międzynarodowych zespołów badawczych, m.in. w ramach IACS i programach unijnych, a także organizuje seminaria i profesjonalne szkolenia.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Alarm. Zbiornikowiec-Zombie na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym