Wychodząc naprzeciw perspektywom rozwoju w obrębie portu w Gdańsku „WUŻ” Port and Maritime Services Ltd Sp. z o.o. zakupił nowe holowniki, które zasilą flotę już na przełomie lipca i sierpnia tego roku.
W chwili obecnej nowe jednostki są transportowane jako ładunek na statku typu heavy lift ze stoczni Damen Song Cam Shipyard w Wietnamie.
Nowe holowniki mają zapewnić bezpieczeństwo, komfort, jakość i ergonomię pracy zarówno dla pracowników jak i obsługi statków wchodzących do Portu Gdańsk. Nowe jednostki posiadają klasę Fire Fighting 1, co pozwoli zabezpieczyć port pod względem asyst pożarowych w trakcie wprowadzania i wyprowadzania statków, jak również asystowania podczas przeładunku gazu, ropy i produktów ropopochodnych.
Nowe jednostki:

Na przełomie września i października 2023r. do ww. jednostek dołączy kolejna – holownik „Pax” (typ ASD 2811, uciąg na palu 60 T), który obecnie jest w trakcie budowy w stoczni Damen Shipyards Sharjah w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
Dysponując stale rozbudowywaną flotą jednostek pływających i zatrudniając ponad 200 osób „WUŻ” Gdańsk jest największą i zarazem ostatnią polską firmą holowniczą w naszym kraju. Sukcesy i rozwój zawdzięcza nowym inwestycjom i nieustannej modernizacji posiadanej floty. Kładzie także nacisk na podnoszenie kwalifikacji zawodowych pracowników, których zaangażowanie oraz wieloletnie doświadczenie przekłada się wprost proporcjonalnie na wysoką jakość i profesjonalizm świadczonych usług.

Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów