Nowym sędzią Międzynarodowego Trybunału Prawa Morza (ITLOS) w Hamburgu, wybranym na 9-letnią kadencję został Polak, dyrektor Departamentu Prawno-Traktatowego w Ministerstwie Spraw Zagranicznych, dr Konrad Marciniak - czytamy w komunikacie MSZ.
W środę wieczorem Ministerstwo Spraw Zagranicznych opublikowało komunikat, w którym poinformowało, że nowym sędzią Międzynarodowego Trybunału Prawa Morza (ITLOS) w Hamburgu, wybranym na 9-letnią kadencję został Polak, Dyrektor Departamentu Prawno-Traktatowego w Ministerstwie Spraw Zagranicznych, dr Konrad Marciniak. Marciniak na stanowisku zastąpi sędziego Stanisława Pawlaka, który sprawował urząd Sędziego ITLOS od 2005 r.
"Wyboru dokonało dziś, tj. 14 czerwca 2023 r., w tajnym głosowaniu, Zgromadzenie Państw-Stron Konwencji Narodów Zjednoczonych o Prawie Morza (UNCLOS), w czasie 33. spotkania w Nowym Jorku" - informuje resort.
Międzynarodowy Trybunał Prawa Morza powstał w 1982 r. w Hamburgu, na podstawie Aneksu VI Konwencji Narodów Zjednoczonych o Prawie Morza. Trybunał zajmuje się rozstrzyganiem wszelkich sporów i wniosków przedłożonych zgodnie z Konwencją, jak i wszystkich innych spraw przewidzianych w jakiejkolwiek innej umowie przyznającej właściwość Trybunałowi. Orzeczenia Trybunału są ostateczne. W skład ITLOS wchodzi 21 członków, wybieranych na 9-letnią kadencję, z możliwością ponownego wyboru. Wśród członków Trybunału, może znajdować się tylko jeden obywatel danego państwa.
mml/ godl/
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych