Norwegia zamknęła porty morskie dla rosyjskiego ruchu towarowego, wyjątkiem są statki rybackie, które będą mogły funkcjonować na starych zasadach.
Norweski rząd ogłosił, że zastosuje się do decyzji Unii Europejskiej o zamknięciu portów morskich i granic dla rosyjskiego ruchu towarowego. Granice zostały zamknięte już 29 kwietnia, zaś rosyjskie statki w portach przestaną być obsługiwane od 7 maja.
Przejście graniczne Storskog łączy norweskie miasto Kirkenes z rosyjskim półwyspem Kola. W ostatnich dniach funkcjonowania odnotowano na nim wzmożony ruch samochodów ciężarowych. Tą trasą podróżuje duża część marynarzy rosyjskich trawlerów.
Według Bjørnara Skjærana, ministra rybołówstwa Norwegii, zamknięcie portów morskich dla rosyjskich statków nie będzie miało wpływu na sektor rybołówstwa. Rosyjskie jednostki rybackie nadal będą mogły przybijać do norweskich portów, oczywiście za wyjątkiem tych, które są własnością osób lub instytucji objętych sankcjami.
Rosyjskie statki regularnie zawijają do norweskich portów po połowach na Morzu Barentsa. Oba kraje współpracują przy zarządzaniu zasobami dorsza w akwenie.
Fot. Depositphotos
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął