Norwegia zamknęła porty morskie dla rosyjskiego ruchu towarowego, wyjątkiem są statki rybackie, które będą mogły funkcjonować na starych zasadach.
Norweski rząd ogłosił, że zastosuje się do decyzji Unii Europejskiej o zamknięciu portów morskich i granic dla rosyjskiego ruchu towarowego. Granice zostały zamknięte już 29 kwietnia, zaś rosyjskie statki w portach przestaną być obsługiwane od 7 maja.
Przejście graniczne Storskog łączy norweskie miasto Kirkenes z rosyjskim półwyspem Kola. W ostatnich dniach funkcjonowania odnotowano na nim wzmożony ruch samochodów ciężarowych. Tą trasą podróżuje duża część marynarzy rosyjskich trawlerów.
Według Bjørnara Skjærana, ministra rybołówstwa Norwegii, zamknięcie portów morskich dla rosyjskich statków nie będzie miało wpływu na sektor rybołówstwa. Rosyjskie jednostki rybackie nadal będą mogły przybijać do norweskich portów, oczywiście za wyjątkiem tych, które są własnością osób lub instytucji objętych sankcjami.
Rosyjskie statki regularnie zawijają do norweskich portów po połowach na Morzu Barentsa. Oba kraje współpracują przy zarządzaniu zasobami dorsza w akwenie.
Fot. Depositphotos
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej