Norwegia zamknęła porty morskie dla rosyjskiego ruchu towarowego, wyjątkiem są statki rybackie, które będą mogły funkcjonować na starych zasadach.
Norweski rząd ogłosił, że zastosuje się do decyzji Unii Europejskiej o zamknięciu portów morskich i granic dla rosyjskiego ruchu towarowego. Granice zostały zamknięte już 29 kwietnia, zaś rosyjskie statki w portach przestaną być obsługiwane od 7 maja.
Przejście graniczne Storskog łączy norweskie miasto Kirkenes z rosyjskim półwyspem Kola. W ostatnich dniach funkcjonowania odnotowano na nim wzmożony ruch samochodów ciężarowych. Tą trasą podróżuje duża część marynarzy rosyjskich trawlerów.
Według Bjørnara Skjærana, ministra rybołówstwa Norwegii, zamknięcie portów morskich dla rosyjskich statków nie będzie miało wpływu na sektor rybołówstwa. Rosyjskie jednostki rybackie nadal będą mogły przybijać do norweskich portów, oczywiście za wyjątkiem tych, które są własnością osób lub instytucji objętych sankcjami.
Rosyjskie statki regularnie zawijają do norweskich portów po połowach na Morzu Barentsa. Oba kraje współpracują przy zarządzaniu zasobami dorsza w akwenie.
Fot. Depositphotos
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody
Biden chce jak najszybciej otworzyć port Baltimore i odbudować most Key