Platforma NGO Shipbreaking Platform
wezwała Unię Europejską do zbadania incydentów, w których
zginęły dwie osoby w tureckich stoczniach złomowych, znajdujących
się na unijnej liście zatwierdzonych zakładów złomowych.
Według
NGO, 3 października 2020 roku, jeden z pracowników stoczni Isiksan
stracił życie w trakcie rozbiórki jednej z dwóch platform wiertniczych
należących do Transocean. Jedna z poręczu pękła i spadła,
uderzając pracownika w kark.
4 lutego, inny pracownik
zginął trafiony stalowym blokiem, który ciął palnikiem w czasie
rozbiórki statku wycieczkowego Carnival Corporation.
- Te tragiczne wypadki śmiertelne są smutnym przypomnieniem, że recykling statków to ciężka i niebezpieczna branża, która naraża pracowników na szereg zagrożeń. Uważnie śledzimy dochodzenie w stoczniach, a także w śledztwach władz tureckich i oczekujemy, że zostanie zachowana pełna przejrzystość - powiedziała Ingvild Jenssen, dyrektor i założycielka NGO.
Zgodnie z unijnym rozporządzeniem w sprawie recyklingu statków statki pływające pod banderą UE mają być poddawane recyklingowi w jednym z 43 obecnie zatwierdzonych miejsc na całym świecie. Siedem z 22 stoczni działających w Aliadze otrzymało dotychczas zgodę UE.
- Komisja Europejska musi zapewnić, że wszystkie stocznie umieszczone w wykazie UE działają zgodnie z wymogami rozporządzenia UE w sprawie recyklingu statków. Dwa poważne wypadki miały miejsce w dwóch oddzielnych, zatwierdzonych przez UE obiektach w Aliaga iw obu przypadkach zwróciliśmy się do Komisji o podjęcie odpowiednich działań w celu zrozumienia, czy te miejsca rzeczywiście działają zgodnie z rozporządzeniem – dodała Jenssen.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii