Nabrzeża Norweskie, Czeskie i Duńskie niedługo staną się ważną częścią Portu w Szczecinie. Kończą się prace przy pierwszym etapie przebudowy Nabrzeża Czeskiego, z kolei Nabrzeże Duńskie jest już gotowe. Wykonawcą inwestycji jest forma NDI.
Nabrzeże Duńskie to całkiem nowe nabrzeże, które powstaje w tzw. Kanale Dębickim. Będzie przystosowane do 12,5 metra, czyli do głębokości, jaką ma po modernizacji tor wodny do Szczecina. To rejon portu, gdzie przeładowuje się towary drobnicowe. Właśnie trwają prace pogłębiarskie na Kanale Dębickim. Trzeba tam wydobyć półtora miliona metrów sześciennych urobku. Jest on odkładany na Ostrowie Mieleńskim. Dotychczas wydobyto 600 tysięcy metrów. Przystosowanie Kanału Dębickiego do głębokości 12,5 metra kosztuje 343 miliony złotych.
Na Nabrzeżu Czeskim kończy się pierwszy etap inwestycji, a do wykonania są jeszcze trzy.
Inwestycja jest jednym z flagowych projektów realizowanych przez ZMPSiŚ w porcie Szczecin. Ma na celu poprawę dostępu do portu w Szczecinie w rejonie kanału Dębickiego. Modernizacja nabrzeży zapewni dostosowanie ich parametrów do obsługi największych statków.
Projekt jest współfinansowany ze środków z Unii Europejskiej z Funduszu Spójności w ramach programu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Koszt to ok. 343,1 milionów złotych brutto. Inwestorem zadania jest Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A., a generalnym wykonawcą są spółki z Grupy NDI.
Bloomberg: pomimo sankcji Rosja dalej korzysta z europejskiego transportu, by eksportować ropę
Młodzi strażacy zapoznali się z działalnością portowej straży pożarnej
Na jakim etapie inwestycji jest terminal głębokowodny w Świnoujściu?
AFP: statek ze zbożem ukraińskim dopłynął korytarzem humanitarnym do Stambułu
Gdynia. Trwa transport gigantycznych suwnic
Singapur pozostaje najważniejszym ośrodkiem żeglugowym