24 października dwa masowce zderzyły się w pobliżu północnego wejścia do Cieśniny Dardanelskiej na Morzu Marmara, poinformowała turecka Generalna Dyrekcja Bezpieczeństwa Wybrzeża (KEGM).
Około godziny 6:00 (czasu lokalnego) masowiec BC Vanessa o nośności 30 000 DWT uderzył w masowiec Benitamou 200 000 DWT w obszarze śródokręcia, powodując poważne uszkodzenia obu statków.
Według urzędników statki, które płynęły do miejsca kotwiczenia w pobliżu Gallipoli, zderzyły się z powodu gęstej mgły w regionie. Generalna Dyrekcja Bezpieczeństwa Wybrzeża Turcji wysłała na miejsce zdarzenia trzy holowniki i dwie łodzie ratunkowe. W wypadku nie doszło do ofiar śmiertelnych, a na miejscu nie stwierdzono zanieczyszczenia środowiska.
299-metrowy masowiec capesize Benitamou był w drodze do Chin, załadowany żeliwem. Według danych VesselsValue statek, zbudowany przez japońską firmę Imabari i obsługiwany przez Doun Kisen Co., doznał uszkodzeń dziobu i kadłuba. Obecnie jednostka pływa pod banderą Panamy.
Tymczasem 172-metrowy masowiec BC Vanessa pod banderą Barbadosu, który przewoził pszenicę z Bułgarii do Egiptu, doznał poważniejszych obrażeń. W kadłubie doszło do wyłomu, w wyniku czego przedostała się do niego woda. Jednostka została zbudowana przez japońską stocznię Saiki Heavy Industries w 2010 roku i jest obecnie zarządzana przez grecką firmę FGM Chartering.
Władze tureckie poinformowały lokalne media, że oba statki przejdą dokładną inspekcję nurkową i tymczasowe naprawy przed otrzymaniem pozwolenia na dalszą podróż. Oba statki są obecnie zakotwiczone w bezpiecznych obszarach.
Gelibolu açıklarında 300 m boyunda BENITAMOU isimli dökme yük gemisiyle 172 m boyundaki
— KEGM (@kiyiemniyet) October 24, 2021
BC VANESSA isimli dökme yük gemisinin çatışması sonucu NAZIM TUR, KURTARMA 4, 15 römorkörlerimiz ile KEGM-9 ve SEREN-2 botumuz bölgeye intikal etti. pic.twitter.com/yF0o2EprbS
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii