Od soboty ścieki ponownie przesyłane są do oczyszczalni "Czajka" awaryjnym układem przesyłowym ułożonym na moście pontonowym na Wiśle – informuje stołeczne MPWiK. Jak zapewnił rzecznik spółki Marek Smółka, ścieki już nie są zrzucane do rzeki, wszystkie trafiają do "Czajki".
W sobotę dobiegła końca przerwa w funkcjonowaniu układu na Wiśle, podczas której nieoczyszczone, ozonowane ścieki trafiały wprost do rzeki. W zeszłym tygodniu wojsko ponownie spięło most pontonowy, a następnie rozpoczęły się prace nad ułożeniem na nim dwóch nitek rurociągu.
Testy i próbny rozruch układu zakończył się w sobotę. Jak zapewnił rzecznik Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji, od tego dnia ścieki z części lewobrzeżnej Warszawy w stu procentach przesyłane są do położonej na prawym brzegu oczyszczalni "Czajka".
Przerwa była konieczna ze względu na podwyższony stan rzeki i idące za tym zagrożenia dla mostu pontonowego na Wiśle. Wojsko zdemontowało przeprawę przed ponad dwoma tygodniami, a wcześniej usunięto z niej dwie nitki awaryjnego rurociągu. Ścieki w związku z tym od połowy do końca października trafiały do Wisły.
Tymczasowy układ przesyłowy na moście pontonowym na Wiśle transportuje ścieki do oczyszczalni "Czajka" od 20 września wyjąwszy przerwę. Rurociąg ułożono pomiędzy zakładami MPWiK, "Farysa" a "Świderską". Powstał, tak jak rok temu, ze względu na awarię układu znajdującego się pod dnem rzeki. Podobnie jak rok temu doszło do niej pod koniec sierpnia.(PAP)
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów