Portal miejski Gdynia.pl informuje, że rozpoczęły się obrady sądu konkursowego, który wybierze najlepszy projekt dotyczący mola Południowego. W konkursie na projekt zabudowy i zagospodarowania głównej osi kompozycyjnej Gdyni – Pirs Przyszłości złożonych zostało 16 prac konkursowych.
– Z ogromnym zainteresowaniem podejmujemy się oceny prac konkursowych dotyczących skweru Kościuszki i mola Południowego. Przestrzeń ta jest unikatowa i na pewno stanowi ciekawe i duże wyzwanie dla architektów, którzy zdecydowali się wziąć udział w tym konkursie. Oczekujemy nowoczesnych koncepcji wpisanych w gdyńską tożsamość – mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.
Kto oceni pomysły na zagospodarowanie molo i skweru?
Sekretarz Konkursu – dr inż. arch. Roman Ruczyński, przejrzał pod względem formalnym wszystkie prace i poddał pod obrady komisji sędziowskiej.
Decyzję co do ideowej wizji najważniejszej przestrzeni publicznej miasta podejmie sąd w składzie:
> Ewa Kuryłowicz, profesor tytularny w Zakładzie Projektowania i Teorii Architektury na Wydziale Architektury Politechniki Warszawskiej, gen. proj. i wiceprezes pracowni Kuryłowicz & Associates, teoretyk i praktyk architektury – Przewodnicząca Sądu Konkursowego;
> Izabela Burda, adiunkt w Katedrze Architektury Miejskiej i Przestrzeni Nadwodnych na Wydziale Architektury Politechniki Gdańskiej, Ambasador Arturbain.fr;
> Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki;
> Iwona Markešić, dyrektor Biura Planowania Przestrzennego Miasta Gdyni;
> Filip Springer, reporter i fotograf, autor książek poświęconych przestrzeni i architekturze;
> Renata Stelmach, Architekt Miejski, naczelnik Wydziału Architektoniczno-Budowlanego w Urzędzie Miasta Gdyni;
> Igor Strzok, Pomorski Wojewódzki Konserwator Zabytków;
> Paulina Szewczyk, zastępca dyrektora Biura Planowania Przestrzennego Miasta Gdyni – Sędzia Referent.
Przy ocenie będą brane pod uwagę: identyfikacja tożsamości przestrzeni urbanistycznej i architektonicznej miasta i na tym tle oryginalność i atrakcyjność proponowanej wizji i poszczególnych rozwiązań, ocena stopnia w jakim proponowane rozwiązania przyczynią się do kreowania / wydobywania tożsamości i atrakcyjności miejsca, sposób wpisania w otaczający kontekst i układ kompozycyjno-przestrzenny miasta oraz walory użytkowe koncepcji w aspekcie funkcjonalnym, społecznym, ekologicznym i technicznym, w tym także możliwości wykorzystania tej przestrzeni we wszystkie pory roku.
Zwycięzców poznamy już w najbliższy piątek.
Litwa zaostrza kontrolę zboża z Rosji i Białorusi
Aktywny okres w inwestycjach tonażowych. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 6-10/2024)
Hapag Lloyd w sztormach w 2023 i 2024 r.
Rząd chce, by terminal zbożowy w Gdyni trafił do KGS
Brak inwestycji w porty i kolej ogranicza potencjał polskiego eksportu rolnego
Europejskie Porozumienie Przemysłowe wyzwaniem i szansą dla portów i stref ekonomicznych