Ministerstwo Klimatu stworzy agendę mającą na celu wypracowanie umowy sektorowej w zakresie wspierania morskiej energetyki wiatrowej, na wzór umowy z Wielkiej Brytanii, poinformował wiceminister klimatu Ireneusz Zyska.
"[Podpisany wczoraj] list intencyjny jest historycznym wydarzeniem, inspirującym nas do pracy w kierunku sformułowania i podpisania polskiej umowy sektorowej w zakresie wspierania morskiej energetyki wiatrowej, trochę na wzór umowy brytyjskiej, ale odpowiadającej polskim realiom i oczekiwaniom oraz wyrażać szanse dla polskiego przemysłu i gospodarki, uwzględniając aktywną rolę podmiotów gospodarczych zagranicznych" - powiedział Zyska podczas Ogólnopolskiego Szczytu Energetycznego.
"I tu jest deklaracja ze strony Ministerstwa Klimatu - chcemy stworzyć sekretariat, pewną agendę związaną z wypracowaniem tej umowy sektorowej, abyśmy mogli - wspólnie ze wszystkimi podmiotami, które mają swoje interesy w stworzeniu tego łańcucha wartości opartego o montaż a później wytwarzanie energii w morskich elektrowniach wiatrowych - zbudować jak najlepsze porozumienie sektorowe, które będzie wyrażać interesy całej branży" - dodał wiceminister.
1 lipca br. Ministerstwo Klimatu, Ministerstwo Obrony Narodowej, Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej oraz Ministerstwo Aktywów Państwowych, a także Polskie Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej (PSEW) oraz Polskie Towarzystwo Morskiej Energetyki Wiatrowej (PTMEW) podpisały list intencyjny o współpracy w zakresie rozwoju morskiej energetyki wiatrowej w Polsce. Dołączenie do listu intencyjnego zadeklarował Equinor.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii