W stoczni Sembcorp Marine w Singapurze pocięto pierwszą stal dla statku do instalacji morskich turbin wiatrowych (WIV) zamówionego przez Maersk Supply Service.
W marcu duńska firma Maersk Supply Service zamówiła jednostkę do instalacji turbin wiatrowych i wygrała swój pierwszy kontrakt z Equinor i BP na instalację turbin na morskich farmach wiatrowych Empire Wind 1 i 2.
Zaprojektowane we własnym zakresie i opatentowane przez Maersk Supply Service rozwiązanie do instalacji turbin wiatrowych ma podobno współpracować z nową technologią zasilania, która ma być o ponad 30 procent bardziej wydajna niż standardowe jednostki typu jack-up.
WIV został również wybrany do instalacji turbin wiatrowych na morskiej farmie wiatrowej Beacon Wind w Stanach Zjednoczonych. Projekt ten jest realizowany przez Equinor i BP. Kontrakt jest bezpośrednią kontynuacją wcześniej ogłoszonej umowy dla Empire Wind.
Jednostki podnośnikowe, system przenoszenia ładunku oraz dźwig zostaną
dostarczone przez NOV, a prace projektowe zostały wsparte przez
towarzystwo klasyfikacyjne ABS.
Oprócz turbin wiatrowych statek będzie mógł również instalować fundamenty monopali na głębokości +60 m przy użyciu dźwigu NOV.
Zakończenie budowy nowego statku Maersk, który będzie wyposażony w system napędowy Steerprop, planowane jest na 2025 rok.
Źródło: Maersk Supply Service
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth