W stoczni Sembcorp Marine w Singapurze pocięto pierwszą stal dla statku do instalacji morskich turbin wiatrowych (WIV) zamówionego przez Maersk Supply Service.
W marcu duńska firma Maersk Supply Service zamówiła jednostkę do instalacji turbin wiatrowych i wygrała swój pierwszy kontrakt z Equinor i BP na instalację turbin na morskich farmach wiatrowych Empire Wind 1 i 2.
Zaprojektowane we własnym zakresie i opatentowane przez Maersk Supply Service rozwiązanie do instalacji turbin wiatrowych ma podobno współpracować z nową technologią zasilania, która ma być o ponad 30 procent bardziej wydajna niż standardowe jednostki typu jack-up.
WIV został również wybrany do instalacji turbin wiatrowych na morskiej farmie wiatrowej Beacon Wind w Stanach Zjednoczonych. Projekt ten jest realizowany przez Equinor i BP. Kontrakt jest bezpośrednią kontynuacją wcześniej ogłoszonej umowy dla Empire Wind.
Jednostki podnośnikowe, system przenoszenia ładunku oraz dźwig zostaną
dostarczone przez NOV, a prace projektowe zostały wsparte przez
towarzystwo klasyfikacyjne ABS.
Oprócz turbin wiatrowych statek będzie mógł również instalować fundamenty monopali na głębokości +60 m przy użyciu dźwigu NOV.
Zakończenie budowy nowego statku Maersk, który będzie wyposażony w system napędowy Steerprop, planowane jest na 2025 rok.
Źródło: Maersk Supply Service
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów