• <
nauta_2024

Lotos Petrobaltic potwierdza – Bazalt II dołączył do floty [GALERIA]

jm

25.04.2022 23:50
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Lotos Petrobaltic potwierdza – Bazalt II dołączył do floty [GALERIA]

Partnerzy portalu

Lotos Petrobaltic potwierdza – Bazalt II dołączył do floty [GALERIA] - GospodarkaMorska.pl
Fot. Lotos Petrobaltic

Jak pisaliśmy wcześniej, flota Grupy Kapitałowej Lotos Petrobaltic powiększyła się o statek Bazalt II.

Jednostka przypłynęła już do Gdańska z Wybrzeża Kości Słoniowej pokonując 4580 mil morskich. Statek, poprzednio funkcjonujący pod nazwą Pacific Warden, należał wcześniej do Swire Pacific Offshore z siedzibą w Singapurze. Lotos Petrobaltic zakupił statek przez swoją spółkę Miliana Shipping przy współudziale Technical Ship Management Ltd. Do transakcji doszło 24 marca.

Po zakończonych sukcesem inspekcjach, przeflagowaniu i wydaniu niezbędnych dokumentów 30 marca br. jednostka ruszyła w długą drogę z Wybrzeża Kości Słoniowej do Polski. 25 kwietnia br. o godzinie 10:00 statek po raz pierwszy zacumował przy nabrzeżu Flisaków w Gdańsku. Nowo zakupiona przez Lotos Petrobaltic jednostka, po krótkich pracach przygotowawczych w bazie spółki, wejdzie w regularny serwis przy obsłudze platform wiertniczych w polskiej strefie ekonomicznej Morza Bałtyckiego.

– Witamy Bazalta II w naszej morskiej flocie. Zakup statku to zawsze ważne wydarzenie w historii spółki. Odmładzamy naszą flotę, ale też wiąże się to z poszerzaniem zakresu działania spółki w sferze logistyki morskiej oraz z inwestycjami w obszarze morskiej energetyki wiatrowej. Nowo zakupiona jednostka ma docelowo zastąpić nasz dzielny, ale wysłużony już serwisowiec Bazalt. Niech dobrze służy naszej firmie i pracownikom, a przede wszystkim bezpiecznie pływa – mówi Grzegorz Strzelczyk, prezes spółki Lotos Petrobaltic.

Bazalt II został zbudowany w grudniu 2002 roku w stoczni Brevik Construction A/S w Norwegii. Jednostka ma 68,95 m długości, 15,5 m szerokości i 6 m zanurzenia z ładunkiem. Jej nośność to 2355 t. Moc napędu głównego statku sięga 10657 KM. Statek jest wyposażony w 300-tonową wciągarkę Brattvagg, dysponuje technologią dynamicznego pozycjonowania (DP). Jest to statek konstrukcji firmy Rolls-Royce model UT710, o dużej mocy, ładowności i sile uciągu. Jako jednostka typu AHTS (ang. Anchor Handling Tug / Supply vessel) – przeznaczona jest do szerokiej gamy zastosowań na morzu, w szczególności obsługi platform, w tym między innymi obsługi kotwic, holowania, wsparcia ROV (zdalnie sterowanych pojazdów podwodnych) i prac ratowniczych.


etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.