Przewozy diesela z bocznicy w Gdańsku do miejscowości Sedlnice w Czechach są możliwe dzięki Certyfikatowi Bezpieczeństwa wydanemu przez czeski organ nadzorczy – Drážní Úřad. Na mocy certyfikatu, spółka nie musi korzystać z zagranicznych podwykonawców, co przede wszystkim optymalizuje koszty i czas wykonywanych przewozów.
– Rozszerzenie działalności na trzy państwa to szansa dla LOTOS Kolej zarówno na zwiększenie portfela zamówień i optymalizację kosztów przewozów. Liczymy na konsekwentny rozwój działalności również w Czechach, czego dowodem jest przewóz pociągu na zlecenie klienta – powiedział Jaromir Falandysz, wiceprezes Zarządu LOTOS Kolej.
Pierwszy pociąg na linii Gdańsk Olszynka – Sedlnice miał 22 wagony i liczył 1 200 ton paliwa B0. Po minięciu przejścia granicznego w Chałupkach prowadzony przez lokomotywę LOTOS Kolej skład dojechał do stacji Studenka. Następnie ładunek został podstawiony na bocznicę w Sedlnicach, zgodnie ze zleceniem czeskiego partnera.
LOTOS Kolej to drugi największy przewoźnik kolejowy w Polsce pod względem pracy przewozowej i lider na rynku pod względem przewozów towarów niebezpiecznych. Aktualnie mająca siedzibę w Gdańsku spółka eksploatuje około 130 lokomotyw i ponad 4 000 wagonów, świadcząc usługi dla spółek Grupy Kapitałowej LOTOS i dla klientów zewnętrznych. Spółka oferuje również usługi obsługi bocznicy kolejowej, wynajmu i serwisu technicznego taboru kolejowego oraz czyszczenia cystern kolejowych.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów