Według doniesień liberyjskich mediów, chińska załoga statku Ophelia zabiła dwóch Nigeryjczyków, którzy dostali się na pokład statku. Dwunastu innych mężczyzn wyskoczyło lub zostało wyrzuconych za burtę.
Do zdarzenia miało dojść w okolicach Gbanken Beach w prowincji Grand Kru w Liberii. Doniesienia mówią o tym, że podczas gdy statek Ophelia przepływał w tych okolicach w drodze do Japonii, chińska załoga odkryła na pokładzie przynajmniej czternastu Nigeryjczyków, którzy ukryli się na jednostce jako pasażerowie na gapę. Kiedy statek, który wypłynął z Lagos w Nigerii pięć dni wcześniej, był około jednej mili od wybrzeża, na pobliską plażę dotarło sześciu Nigeryjczyków, którzy zgłosili się do miejscowych władz.
Szczegóły zdarzenia nie są jasne, ale mężczyźni zeznali, że w czternastu dostali się na statek, bo chcieli przepłynąć do Japonii. Pasażerowie na gapę nie zabrali ze sobą żadnych zapasów, więc po dwóch dniach postanowili ujawnić swoją obecność – uderzali w ściany i drzwi pomieszczenia, domagając się wody i żywności od załogi. Statek był w tym czasie na pełnym morzu. Załoga wypuściła ich i przez około dwa dni traktowała dobrze, ale po pewnym czasie zachowanie załogantów się zmieniło.
Według zeznań, członkowie załogi oblali pasażerów na gapę wrzątkiem. Dwóch z Nigeryjczyków miało umrzeć, choć nie jest jasne, czy w wyniku poparzeń. Sześciu kolejnych wydostało się ze statku i popłynęło do brzegu. Liberyjskie służby wysłały na ocean swoją jednostkę, która miała odnaleźć i podjąć pozostałych Nigeryjczyków. Jak podają media, cztery osoby udało się przejąć bezpośrednio ze statku, zaś dwie inne odnaleziono w wodzie po tym, jak zostały wyrzucone ze statku przez załogę. Dwóch rzekomo zabitych nie udało się odnaleźć. Według zeznań ocalałych, ich ciała miały zostać wrzucone do wody na pełnym morzu. Media raportują ponadto, że ocalali z wydarzenia mężczyźni również byli ranni.
Reprezentant liberyjskich służb cytowany przez lokalne portale miał powiedzieć, że nie było żadnego kontaktu z załogą Ophelia , nawet jednostka, która podjęła czwórkę Nigeryjczyków bezpośrednio z pokładu masowca nie nawiązała z nim żadnej komunikacji.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów