Wzmocnienie funkcji rekreacyjnych, odtworzenie elementów historycznych – Dom Zdrojowy, uzupełnienie o nowe funkcje usługowe i wypoczynkowe – takie są plany dla nadmorskiej dzielnicy Brzeźno. Podczas konferencji prasowej, w czwartek 8 października Piotr Grzelak, zastępca prezydenta ds. zrównoważonego rozwoju przedstawił wizję dla rejonu ul. Hallera i Jantarowej.
- Chcemy dziś porozmawiać o planie zagospodarowania przestrzennego, ale też wizji, która za tym planem stoi. Plan, który procedujemy i chcemy po raz drugi wyłożyć do publicznego wglądu, jest bardzo istotny dla realizacji tej wizji. Wielokrotnie z mieszkańcami, przedstawicielami Rady Dzielnicy rozmawialiśmy o tym, że Brzeźno powinno odzyskać funkcję kurortu. Pierwszym etapem realizacji przywrócenia dzielnicy tej funkcji jest realizacja Domu Zdrojowego. Znajdująca się w części starego Brzeźna budowa ma na celu zachowanie wartości historycznych, a jednocześnie być miejscem żywym – m.in. z zieloną szkołą. Dziś natomiast rozmawiamy o planie, który ma wziąć udział w budowaniu nowej części kurortu Brzeźno. Chcemy, aby przyjeżdzający do Brzeźna mogli korzystać z funkcji kuracyjnej, hotelowej czy spacerowo-rekreacyjnej – mówił podczas konferencji prezydent Grzelak.
Studium Miasta Gdańska dla Zachodniego Pasa Nadmorskiego zakłada
wzmocnienie funkcji rekreacyjno-turystycznych, skierowanych do
mieszkańców jak i turystów, wykorzystując potencjał nadmorskiego
położenia. Rozwiązania planistyczne mają poprawić jakości życia
mieszkańców dzięki planowaniu i realizacji oraz poprawianiu przestrzeni
publicznych w powiązaniu z lokalizacją atrakcyjnych usług przy
preferencji dla ruchu pieszego i rowerowego.
- Pierwsze
wyłożenie tego projektu miało miejsce w styczniu 2020 r., część z uwag
złożonych do planu została przez nas uwzględniona. Na terenie, który
podlega planowi, w bezpośrednim sąsiedztwie ciągu pieszo-rowerowego
przewidziane są funkcje usługowe, restauracja, która tu jest potrzebna.
Słyszeliśmy zarzuty, że nie powinno być tu funkcji mieszkaniowej,
podkreślam, że takiej funkcji nigdy nie miało być. Od początku zależało
nam, żeby był to teren ogólnodostępny dla mieszkańców i turystów – kontynuował prezydent. - Chcielibyśmy
stworzyć tu Partnerstwo Prywatno-Publiczne. W oparciu o potencjał tej
działki, o której mówimy, tak aby np. miała szansę powstać tu marina – dodał prezydent.
Przychylając
się do części uwag wprowadzono zmiany, które powiększyły tereny parkowe
w planie o ponad 1 ha - łącznie do 5,1 ha, z czego zieleń parkowa 2,88
ha, a zieleń do zachowania lub wprowadzenia 2,22 ha. Zmniejszono także
wysokość budynków gastronomicznych w sąsiedztwie ciągu
pieszo-rowerowego. Nie uwzględniono uwag dotyczących likwidacji zabudowy
usługowej lub obniżenia parametrów urbanistyczno-architektonicznych dla
obiektów w północnej części projektu planu.
- Część uwag,
tych najbardziej istotnych, została uwzględniona, szczególnie w zakresie
zachowania zieleni. Obniżona została także wysokość zabudowy do 16 m
przy samym ciągu pieszo-rowerowym i do 19 w głębi działki – tu
najważniejszym powodem jest, aby zabudowa nie była wyższa od linii
drzew, tak aby patrząc na przykład od strony molo widoczna była zieleń.
Ważną decyzją była też likwidacja parkingu kubaturowego. W tej chwili,
po uwzględnieniu uwag dopuszczony jest parking terenowy. Uwzględniony
jest także parking dla rowerów, na min. 50 pojazdów - mówiła Edyta Damszel-Turek, dyrektor Biura Rozwoju Gdańska.
Tereny
zawarte w projekcie planu będą pełniły funkcje usługowe, związane z
nadmorskim położeniem – turystyka, rekreacja, sport, zdrowie, kultura i
gastronomia. Uzupełnią one ofertę rekreacyjno-sportową Pasa Nadmorskiego
o elementy, z których mieszkańcy i turyści będą korzystali przez cały
rok.
Konosament – wydanie ładunku na podstawie LOI
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie