• <
PZT_980x120_gif_2020

OT Logistics rezygnuje z budowy terminala agro w Porcie Gdańsk

Strona główna Porty, logistyka OT Logistics rezygnuje z budowy terminala agro w Porcie Gdańsk
OT Logistics rezygnuje z budowy terminala agro w Porcie Gdańsk - GospodarkaMorska.pl
Port północny; fot. Port Gdańsk

sons

07.10.2020 Źródło: własne

OT Logistics rezygnuje z budowy terminala agro w gdańskim porcie. Spółka przedterminowo rozwiązała 30-letnią umowę dzierżawy nieruchomości w porcie północnym, przeznaczonej na nową inwestycję.

Podpisana 21 września 2015 umowa między OT Logistics S.A. a Zarządem Morskiego Portu Gdańsk zakładała realizację niezwykle ważnej dla polskiej gospodarki inwestycji – budowę największego w regionie terminala przeładunkowo - składowego, wyspecjalizowanego w ładunkach agro.

Terminal miał być przystosowany i wykorzystywany do obsługi statków i ich ładunków w obrocie portowym, obsługi ładunków w relacjach lądowych oraz składowania.

Według informacji OT Logictics, powodem rozwiązania umowy była zmiana okoliczności gospodarczych realizacji inwestycji w planowanym wcześniej terminie i kształcie.

Niestety warunki rynkowe uległy na tyle znaczącej zmianie, że pierwotne założenia dotyczące projektowanego terminalu wraz z infrastrukturą radykalnie się zdezaktualizowały. W tej sytuacji kontynuowanie tego projektu nie miało uzasadnienia ekonomicznego i uznaliśmy, że nie ma uzasadnienia blokowania tej części portu pod inne potencjalne możliwości rozwojowe. Nasz pogląd podzielił Zarząd Morskich Portów Gdańsk i zawarliśmy stosowne porozumienie kończące tą dzierżawę. - komentuje Konrad Hernik, Prezes Zarządu OT Logistics

O OT LOGISTICS:

OT LOGISTICS S.A. jest polską spółką z branży TSL, która w przyszłym roku obchodzić będzie 70-tą rocznicę powstania. W 2014 roku Grupa Kapitałowa OT Logistics osiągnęła obroty ok. 200 mln euro. Od 2013 roku jest spółką publiczną notowaną na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Głównymi udziałowcami spółki są fundusze emerytalne (Met Life, Allianz) oraz polski fundusz Mistral.

OT Logistics S.A. jest największym operatorem portowym w Polsce i jednym z największych na południowym wybrzeżu Morza Bałtyckiego w zakresie dry bulk cargo i general cargo. Ponadto jest największą firmą w transporcie śródlądowym w Niemczech Wschodnich i Polsce. Uzupełnieniem jej działalności jest spedycja, a główną rolę w tym zakresie odgrywa multi-spedytor ze 157-letnią tradycją C. Hartwig Gdynia S.A., którego główną specjalizacją są kontenery.

Źródło:
własne
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020
port_szczecin_390x100_2020
port_gdańsk_390x100_2020

Surowce

 Ropa brent 47,68 $ baryłka  0,00% 23:54
 Cyna 19120,00 $ tona 1,57% 27 lis
 Cynk 2760,00 $ tona 0,22% 27 lis
 Aluminium 1975,00 $ tona 0,71% 27 lis
 Pallad 2369,75 $ uncja  -0,35% 01:50
 Platyna 973,05 $ uncja  0,46% 01:54
 Srebro 22,71 $ uncja  -0,04% 01:55
 Złoto 1780,10 $ uncja  0,01% 01:55
invest_gda_390x100_gif_2020

Dziękujemy za wysłane grafiki.