OT Logistics rezygnuje z budowy terminala agro w gdańskim porcie. Spółka przedterminowo rozwiązała 30-letnią umowę dzierżawy nieruchomości w porcie północnym, przeznaczonej na nową inwestycję.
Podpisana 21 września 2015 umowa między OT Logistics S.A. a Zarządem Morskiego Portu Gdańsk zakładała realizację niezwykle ważnej dla polskiej gospodarki inwestycji – budowę największego w regionie terminala przeładunkowo - składowego, wyspecjalizowanego w ładunkach agro.
Terminal miał być przystosowany i wykorzystywany do obsługi statków i ich ładunków w
obrocie portowym, obsługi ładunków w relacjach lądowych oraz
składowania.
Według informacji OT Logictics, powodem rozwiązania umowy była zmiana okoliczności gospodarczych realizacji inwestycji w planowanym wcześniej terminie i kształcie.
Niestety warunki rynkowe uległy na tyle znaczącej zmianie, że pierwotne założenia dotyczące projektowanego terminalu wraz z infrastrukturą radykalnie się zdezaktualizowały. W tej sytuacji kontynuowanie tego projektu nie miało uzasadnienia ekonomicznego i uznaliśmy, że nie ma uzasadnienia blokowania tej części portu pod inne potencjalne możliwości rozwojowe. Nasz pogląd podzielił Zarząd Morskich Portów Gdańsk i zawarliśmy stosowne porozumienie kończące tą dzierżawę. - komentuje Konrad Hernik, Prezes Zarządu OT Logistics
O OT LOGISTICS:
OT LOGISTICS S.A. jest polską spółką z branży
TSL, która w przyszłym roku obchodzić będzie 70-tą rocznicę powstania. W
2014 roku Grupa Kapitałowa OT Logistics osiągnęła obroty ok. 200 mln
euro. Od 2013 roku jest spółką publiczną notowaną na Warszawskiej
Giełdzie Papierów Wartościowych. Głównymi udziałowcami spółki są
fundusze emerytalne (Met Life, Allianz) oraz polski fundusz Mistral.
OT
Logistics S.A. jest największym operatorem portowym w Polsce i jednym z
największych na południowym wybrzeżu Morza Bałtyckiego w zakresie dry
bulk cargo i general cargo. Ponadto jest największą firmą w transporcie
śródlądowym w Niemczech Wschodnich i Polsce. Uzupełnieniem jej
działalności jest spedycja, a główną rolę w tym zakresie odgrywa
multi-spedytor ze 157-letnią tradycją C. Hartwig Gdynia S.A., którego
główną specjalizacją są kontenery.
Konosament – wydanie ładunku na podstawie LOI
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie