• <
port_szczecin_1100x200_2021_top_porty

OT Logistics rezygnuje z budowy terminala agro w Porcie Gdańsk

07.10.2020 13:17 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski OT Logistics rezygnuje z budowy terminala agro w Porcie Gdańsk
OT Logistics rezygnuje z budowy terminala agro w Porcie Gdańsk - GospodarkaMorska.pl
Port północny; fot. Port Gdańsk

OT Logistics rezygnuje z budowy terminala agro w gdańskim porcie. Spółka przedterminowo rozwiązała 30-letnią umowę dzierżawy nieruchomości w porcie północnym, przeznaczonej na nową inwestycję.

Podpisana 21 września 2015 umowa między OT Logistics S.A. a Zarządem Morskiego Portu Gdańsk zakładała realizację niezwykle ważnej dla polskiej gospodarki inwestycji – budowę największego w regionie terminala przeładunkowo - składowego, wyspecjalizowanego w ładunkach agro.

Terminal miał być przystosowany i wykorzystywany do obsługi statków i ich ładunków w obrocie portowym, obsługi ładunków w relacjach lądowych oraz składowania.

Według informacji OT Logictics, powodem rozwiązania umowy była zmiana okoliczności gospodarczych realizacji inwestycji w planowanym wcześniej terminie i kształcie.

Niestety warunki rynkowe uległy na tyle znaczącej zmianie, że pierwotne założenia dotyczące projektowanego terminalu wraz z infrastrukturą radykalnie się zdezaktualizowały. W tej sytuacji kontynuowanie tego projektu nie miało uzasadnienia ekonomicznego i uznaliśmy, że nie ma uzasadnienia blokowania tej części portu pod inne potencjalne możliwości rozwojowe. Nasz pogląd podzielił Zarząd Morskich Portów Gdańsk i zawarliśmy stosowne porozumienie kończące tą dzierżawę. - komentuje Konrad Hernik, Prezes Zarządu OT Logistics

O OT LOGISTICS:

OT LOGISTICS S.A. jest polską spółką z branży TSL, która w przyszłym roku obchodzić będzie 70-tą rocznicę powstania. W 2014 roku Grupa Kapitałowa OT Logistics osiągnęła obroty ok. 200 mln euro. Od 2013 roku jest spółką publiczną notowaną na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Głównymi udziałowcami spółki są fundusze emerytalne (Met Life, Allianz) oraz polski fundusz Mistral.

OT Logistics S.A. jest największym operatorem portowym w Polsce i jednym z największych na południowym wybrzeżu Morza Bałtyckiego w zakresie dry bulk cargo i general cargo. Ponadto jest największą firmą w transporcie śródlądowym w Niemczech Wschodnich i Polsce. Uzupełnieniem jej działalności jest spedycja, a główną rolę w tym zakresie odgrywa multi-spedytor ze 157-letnią tradycją C. Hartwig Gdynia S.A., którego główną specjalizacją są kontenery.

Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
okmarit_390x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 34750,00 $ tona 0,43% 22 lip
 Cynk 2920,00 $ tona -0,07% 22 lip
 Aluminium 2449,00 $ tona 0,70% 22 lip
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.