Kuehne+Nagel otworzył nowe centrum przeładunkowe w pobliżu Baltic Hub w Porcie Gdańsk, podkreślając, że jest to "jeden z najszybciej rozwijających się terminali" w Polsce. Nowe centrum dedykowane operacjom morskim i lądowym ma zaspokajać rosnące zapotrzebowanie na rozwiązania transportowe w regionie, wspierając klientów firmy w zakresie usług multimodalnych do krajów bałtyckich.
Obiekt ma powierzchnię ponad 3300 m2 i dodatkowe 200 m2 powierzchni biurowej. Cross-dock, czyli system zarządzania asortymentem i dystrybucji towarów obsługuje transporty docierające do Polski największymi statkami oceanicznymi świata, w tym pochodzącymi z Dalekiego Wschodu, na cotygodniowych trasach serwisowych Kuehne+Nagel. Jest zintegrowany z europejską siecią drobnicową firmy, aby zapewnić codzienną dystrybucję towarów do lokalnych i europejskich hubów. Położenie nowego centrum pomiędzy Gdańskiem a Gdynią ma zapewnić sprawną i szybką obsługę towarów na trasie port-magazyn. Kluczowa jest również bliskość do gdańskiego lotniska, znacznie przyspieszając dostawę towarów, które mają być potem transportowane drogą powietrzną.
– Uruchomienie morskiego i drogowego centrum przeładunkowego to strategiczne posunięcie mające na celu zwiększenie wydajności i odporności łańcuchów dostaw naszych klientów, zarówno eksporterów, jak i importerów. Nowa lokalizacja zwiększy potencjał logistyczny w regionie, wspierając handel Polski z innymi krajami świata i ekspansję naszych klientów na nowe rynki zagraniczne. Potwierdza także zaangażowanie Kuehne+Nagel w budowę stabilnych i sprawnych łańcuchów dostaw, dostarczając usługi wspierające rozwój naszych partnerów – powiedział Jacek Liszewski, dyrektor logistyki morskiej w Kuehne+Nagel.
Zespół zlokalizowany w
nowym centrum odpowiada za obsługę zarówno towarów, które kończą swoją
podróż w Polsce, oferując możliwość krótkotrwałego magazynowania, jak i
tych, które są przeładowywane z kontenerów morskich i przygotowywane do
dalszego transportu. Dodatkowe usługi, takie jak peletyzacja,
etykietowanie i sortowanie, są dostępne dla ładunków znajdujących się pod
dozorem celnym oraz przesyłek krajowych i unijnych.
Iran będzie korzystał z portów morskich na Kubie
Elektryczny holownik Damen: dwa holowania na jednym ładowaniu, bateria pełna w 2 godziny
Burmistrz Hamburga do portowców: nie wikłajcie się w przemyt narkotyków
Duński port ze zgodą na pogłębienie, bliżej do stania się bazą NATO
Do prokuratury w Szczecinie wpłynęło zawiadomienie dot. nieprawidłowości w zarządzie portów
Na Białorusi bez zmian. Dyrektor spółki, która wybuduje białoruski port w Rosji, do niedawna siedział w więzieniu